סלבס בהתחזקות

הזמר במסר מרגש: "דברו רק טוב על ארץ ישראל"

"עלינו לרחוש לה אהבה בלי מיצרים, כאימא האוהבת את בניה ללא גבול ומידה ולא תסכים לשמוע או להשמיע גנותם בפני אף אדם", כתב הזמר קובי פרץ. איך זה קשור לימינו?

  • י"ד אב התשפ"ג
פרץ (צילום: רונן אקרמן)פרץ (צילום: רונן אקרמן)
אא

"אמרו רבותינו: כל אדם מישראל צריך להתפלל בכל יום לזכות לראות את 'הארץ הטובה'. וכוונת הדברים: עלינו לראות תמיד רק את היופי המיוחד של ארץ ישראל. את כל הדברים הטובים שיש בארץ ישראל, ולשבח ולהודות לה' יתברך על הארץ הטובה אשר נתן לנו: "ארץ חמדה טובה ורחבה" זוהי תפילתו של משה רבינו: לראות בכל רגע את 'היופי' והברכה של ארץ ישראל". כך כותב הזמר קובי פרץ בפוסט שהעלה, בו סיפר משל מעניין.

"מסופר על הנצי"ב מוולוז'ין, הגאון רבי נפתלי צבי יהודה ברלין זצ"ל, שפעם הגיע אליו שליח מארץ ישראל. שמח הרב שמחה רבה על כך, משום שזכה לארח בביתו יהודי מארץ הקודש", סיפר פרץ. "לכן, ערך לפניו שולחן מלא כל טוב, ועמד לפניו לשמשו ולהגיש לו מאכל ומשקה תוך שהוא ממלמל ללא הרף: 'זכיתי לאורח מארצנו הקדושה'. לאחר שסעד האורח את ליבו ונרגע מטורח הדרך, פתח אליו הרב בשיחה אודות הנעשה בארץ הקודש, ושאל איך החיים בארץ ישראל. נאנח האיש אנחה כבדה והחל מספר בגנותם של תושבי ארץ ישראל, על הירידה הרוחנית של הדור האחרון. קפץ הנצי"ב ממקומו וקרא בנימת זעם לאורחו: 'עצור את דבריך מיד', אין ברצוני לשמוע דיבת הארץ או דיבת יושביה רעה. נענה האורח ואמר בהצטדקות: יאמין לי רבנו, מספר אני לך דברים כהוויתם ללא שמץ של טעות או הגזמה, הכל כפי שקורה במציאות. הרב לא וויתר לו, ומיד ענה לו: אני רואה שאתה נוהג כמו שנהגו 'המרגלים'. הרי גם הם סיפרו את 'האמת' שראו במשך 40 הימים בהם הסתובבו בארץ. דע לך! התורה הקדושה לא קוראת להם 'שקרנים' - אלא 'מרגלים'. הם נקראו מרגלים משום שראו וסיפרו רק על הדברים הקשים שראו. הם היו צריכים לראות ולספר לעם ישראל את הדברים הטובים והנפלאים שיש בארץ ישראל!".

ומה המסר? פרץ מספר כי עלינו ללמוד מכך "מוסר השכל" - לדבר רק טוב על ארץ ישראל הקדושה. "עלינו לרחוש לה אהבה בלי מיצרים, כאימא האוהבת את בניה ללא גבול ומידה ולא תסכים לשמוע או להשמיע גנותם בפני אף אדם. הלוא אין בעולם כמו ארץ ישראל ופירותיה הטעימים. יהי רצון שנזכה כולנו לראות תמיד את גדולתה של 'הארץ הטובה', ונשיר ונשבח עליה לה' על כל הטוב הגדול שהוא משפיע לנו בארץ הקודש!".

תגיות:קובי פרץארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה