חדשות בעולם

בעקבות המלחמה ברוסיה: אוקראינה תגביל כניסת ישראלים לאומן בראש השנה

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, שגרירה בישראל טוען: "הרוסים לא חוסכים באמצעים כחלק ממלחמתם נגדנו. אזור אומן מסוכן, הם ינסו לפגוע בכמה שיותר אנשים, כולל מנהיגים דתיים ומאמינים יהודים"

  • י"ד אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה עדיין נמשכת ולכן עולה שאלה חשובה – האם הישראלים ימריאו לביקור באומן בראש השנה אם המלחמה תימשך? מתברר כי אוקראינה שוקלת להגביל כבר עכשיו את מספר הישראלים שייכנסו לאומן בחג הקרוב – כך לפחות לפי שגריר המדינה בישראל, יבגן קורניצ'וק.

"למרבה הצער, הרוסים לא חוסכים באמצעים כחלק ממלחמתם נגדנו. הם הורגים אזרחים ומפציצים אזורים שאינם קשורים כלל לאזורי הלחימה. ואכן, עד כה, יותר מ-21,000 אזרחים נהרגו באוקראינה", הסביר ורניצ'וק ל"ישראל היום". "אזור אומן אינו שונה וקיים חשש שדווקא בגלל ריכוז גדול של אזרחים - הדבר יביא את הרוסים לנסות ולפגוע בכמה שיותר אנשים, כולל מנהיגים דתיים ומאמינים יהודים, כדי ליצור כמה שיותר כאוס. אומן עצמה והפרברים הופגזו כמה פעמים, וכתוצאה מכך עשרות אזרחים נפצעו ולכן יש לנו חובה לצמצם את הסכנה ומכאן הגבלה הצפויה של מספר המבקרים. אנו מקווים שהתפילות יתגשמו ושאוקראינה תחזור להיות מדינה המארחת מבקרים מישראל, כולל יהודים מאמינים המגיעים לאוקראינה לבקר בקברי צדיקים".

האיום הזה רלוונטי משום שהדרך לאומן עוברת באודסה שהופגזה מספר פעמים. יחד עם זאת, היא אינה מקום מסוכן יחסית לאזורים אחרים. יחד עם זאת, חסידים רבים כבר מתכננים את נסיעתם הקרובה לאומן וינסו להגיע גם אם האיסור יתקיים. הם יוכלו להגיע למדינות אחרות, כך שלא ברור האם אוקראינה תמנע את כניסתם בכל מחיר.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהאומןראש השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה