חדשות בארץ

לוין בשיחות עם מקורביו: "לא יהיה משבר חוקתי על רקע העתירות בעניין הוועדה למינוי שופטים"

שר המשפטים הוסיף שאם שופטי בג"ץ יפסקו שעליו לכנס את הוועדה, הוא יישם את ההחלטה. בספטמבר יש לבחור את הנשיא הבא של בית המשפט העליון, ונראה כי לעת עתה יתמנה רק ממלא מקום

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר המשפטים יריב לוין אמר בשיחות סגורות עם מקורביו כי "לא יהיה משבר חוקתי בישראל על רקע העתירות לבג"ץ בעניין הוועדה למינוי שופטים" - כך דווח היום (שני) בכאן רשת ב'. על פי הדיווח, לוין הוסיף שאם שופטי בג"ץ יפסקו שעליו לכנס את הוועדה, הוא יישם את ההחלטה.

בשבוע שעבר הוגשו מספר עתירות, שביקשו מבית המשפט העליון לחייב את שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. הדיון בעתירה נקבע לשביעי בספטמבר הקרוב, והשופטים שידונו בעתירות הם ענת ברון, דוד מינץ ויוסף אלרון.

הרכב השופטים נקבע כך, מאחר וחמשת השופטים הבכירים והוותיקים יותר אינם יכולים לדון בעתירות, מאחר והם צפויים להיות חברים בוועדה שטרם התכנסה.

העותרים טוענים כי שר המשפטים פועל לשנות את הרכב הוועדה בחקיקה, בכנס הבא של הכנסת, ועל כן נמנע מלכנס את הוועדה כעת.

נזכיר כי עד כה, מלבד שופטי העליון ושר המשפטים, שחברים בוועדה מכורח תפקידם, נבחרו לייצג את הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) ויצחק קרויזר (עוצמה יהודית). בוועדה יכהן גם יו"ר לשכת עורכי הדין, עמית בכר, ונציג נוסף מסיעתו, עו"ד מוחמד נעאמנה. הממשלה טרם קבעה מי היהיה שר הנוסף שיכהן בוועדה.

בחודש ספטמבר תפרוש מתפקידה נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות, המכהנת בתפקיד מאז 2017. בעיתון ישראל היום דווח כי בסיעות הקואליציה יפעלו למנוע את מינויו לתפקיד של השופט יצחק עמית, מאחר וחלק גדול מחברי הקואליציה מתנגדים לו.

ההצעה שעומדת על הפרק היא למנות לבית המשפט העליון נשיא ממלא מקום, עד החלטה אחרת. המועמד המוביל בעיני רבים בקואליציה הוא השופט עוזי פוגלמן, המשמש כיום בתפקיד המשנה לנשיאה.

תגיות:יריב לויןהוועדה למינוי שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה