חדשות בעולם

חוזר לבית הלבן? סקר: טראמפ מוביל בפער גדול על יריביו למפלגה

סקר חדש של ה"ניו יורק טיימס" מעניק לנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, ניצחון סוחף בפריימריז שייערכו בעוד כחמישה חודשים במפלגה הרפובליקנית, ויתרון משמעותי בכל קבוצות הגיל והמגזרים ביחס ליריביו

אא

סקר חדש שפורסם היום (שני) בעיתון ה"ניו יורק טיימס" מעלה כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שכנגדו עומדים מספר כתבי אישום, הוא המועמד המועדף על רוב מצביעי המפלגה הרפובליקנית, וזאת בפער ניכר מיתר המועמדים.

על פי הסקר, לו הבחירות המקדימות היו נערכות היום, טראמפ היה זוכה ב-54% מן הקולות. מושל פלורידה, רון דה סנטיס, שנחשב למתמודד בעל סיכויים טובים, היה זוכה ב-17% מהקולות בלבד.

בפילוח על פי קריטריונים שונים, דה סנטיס רושם תוצאות מאכזבות אף יותר. על פי הנתונים, הוא זוכה בין היתר ל-9% תמיכה בלבד בקרב בני 65 ומעלה, ול-13% בקרב בוחרים שאין להם כל השכלה אקדמית. בקרב השמרנים, 65% השיבו כי הם תומכים בטראמפ, בעוד דה סנטיס מקבל 15% בלבד.

עוד עולה מהסקר, כי שאר המועמדים זוכים לאחוזי תמיכה נמוכים מאוד. מייק פנס, סגן הנשיא בתקופת כהונתו של טראמפ, מקבל רק 3% מקולות הנשאלים. שיעור תמיכה דומה מקבלת שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם, ניקי היילי.

הבחירות המקדימות לראשות המפלגה הרפובליקנית יחלו בינואר 2024 הקרוב במדינת איווה, ויימשכו כחצי שנה. המנצח יתמודד מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן, שהודיע כי הוא מתכוון לרוץ לארבע שנים נוספות בבית הלבן.

תגיות:פריימריזדונלד טראמפארה"בהמפלגה הרפובליקנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה