נטורופתיה ורפואה טבעית

אדמה, מים, אוויר ואש – מהן יכולות הריפוי שטמונות בהם?

הבורא יתברך ברא את העולם מארבעה יסודות. כל ארבעת היסודות הללו טמן ה' יתברך אוצרות גדולים של משאבי אנרגיה ורפואה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חולשה ירדה לעולם (חז"ל), ובמאמרים קודמים כתבנו על הסיבות לכך. כאן נתמקד בפתרון. הבורא יתברך ברא את העולם מארבעה יסודות, המכונים: "ארבעה טבעים... הארץ (אדמה), המים, האוויר והאש" (מדרש במדבר רבה). בכל ארבעת היסודות הללו טמן ה' יתברך אוצרות גדולים של משאבי אנרגיה ורפואה.

אדמה – ידוע שלאדמה יש מטען חשמלי שלילי, בגלל פגיעת ברקים בקרקע. לעומת זאת, לגוף שלנו יש מטען חשמלי חיובי, ולכן חל מעבר אלקטרונים מהאדמה לגוף, כשהם מנטרלים רדיקלים חופשיים בו (מולקולות מזיקות ומזקינות), שייצורם מוגבר במצבי דלקת ומחלות. הגוף משתמש בנוגדי חמצון (ויטמין C , ויטמין E, גלוטטיון ועוד רבים) כדי לנטרל את הרדיקלים. אולם כשרמתם עוברת את הגבול – הגוף לא מצליח "לכבות" את הדלקת, או מחלות שונות שהופכות לכרוניות. הפתרון: קרקוע לאדמה ("גראונדינג"). מחקרים מגלים שעמידה, ישיבה או הליכה ברגלים יחפות על האדמה, על דשא לח או על מרצפות מקרמיקה בבית, מיטיבה עימנו: נמצא כי השינה משתפרת, יש הפחתה בכאב ובלחץ, הפחתה בצמיגות הדם ושיפור זרימתו, זירוז בריפוי פצעים ומצבי דלקת, השראת רוגע, נינוחות ושיפור מצב הרוח, העלאת אנרגיה, נטרול רדיקלים חופשיים, חיזוק מערכת החיסון ועוד. אמנם יש עניין שלא להלך יחף, על פי חז"ל, ולכן אפשר לגרוב גרבי כותנה במהלך היום, במקום נעליים עם סוליית גומי שמפריעה למהלך (גם פרקט בבית חוסם תהליך זה).

מים – המים מגבירים הולכה חשמלית, ולכן שחייה במקוואות מים טבעיים כמו ימים ואגמים, צעידה בחוף הים באזור הרטוב של החול, או על דשא לח – כל אלה מגבירים תחושות טובות ותהליכי ריפוי בגוף, כפי שציינו לעיל.

אוויר – כיום, מטפלים רבים מדברים על שהייה באזור עם אויר נקי, ועל נשימות עמוקות להטבת תהליכי ריפוי בגוף והרגשה טובה.

אש – הרי היא השמש, והמרפא שבכנפיה. השמש פולטת תדר אינפרא אדום. אור זה חודר לתוך הרקמות בגופנו, ויש לו יכולת ריפוי אדירות עד כדי כך, שכיום יש מכונים ומכשירים שונים שמטפלים באמצעות אור זה בבעיות שונות.

תוכלו לחוות את ארבעת היסודות ביחד בחוף הים, או במקום עם מעיין או נחל זורם לאור יום. בהצלחה!

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:ארבעת היסודותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה