חדשות בעולם

בעקבות הסערה בשבדיה: ממשלת דנמרק תקדם חוק שיאסור שריפת ספרי קודש

לפני כשבועיים פעיל חברתי שבדי תכנן לשרוף ספר תנ"ך. בהודעה שפרסם משרד החוץ הדני נמסר כי "הממשלה רוצה לבדוק התערבות במצבים שבהם מדינות אחרות, תרבויות ודתות נפגעות, ויש לכך השלכות שליליות משמעותיות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר הסערה שהתעוררה עקב הכוונה לשרוף את התנ"ך בשבדיה, הודיעה ממשלת דנמרק שהיא תקדם חקיקת חוק שיאסור לבצע מעשה דומה במדינה. כך דיווח היום (שני) העיתון הבריטי "גרדיאן".

בהודעה שפרסם משרד החוץ הדני נמסר כי "מחאות מסוג זה שיחקו לידי קיצונים, ולכן הממשלה רוצה לבדוק התערבות במצבים שבהם מדינות אחרות, תרבויות ודתות נפגעות, ויש לכך השלכות שליליות משמעותיות על דנמרק, לא מעט בכל הנוגע לביטחון. זה חייב להיעשות כמובן במסגרת חופש הביטוי המוגן חוקתית, ובאופן שלא ישנה את העובדה שלחופש הביטוי בדנמרק יש היקף רחב מאוד. מדובר באחד הערכים החשובים ביותר במדינה".

כזכור, לפני כשבועיים נשרף ספר קוראן בשבדיה, צעד שעורר זעם בעולם המוסלמי והוביל להפגנות מחאה כולל באירופה, ופעיל חברתי שבדי הודיע כי ישרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בסטוקהולם. אותו פעיל חברתי טען כי הוא יעשה זאת כדי "לאתגר את מחויבותה של שבדיה לעקרון חופש הביטוי, עקרון שהביא אותה לאשר גם את שריפת הקוראן". הפעיל קיבל היתר מהמשטרה לעשות זאת, אולם בסופו של דבר חזר בו.

כעת, ממשלת דנמרק הודיעה שהיא תבדוק "אמצעים חוקיים" למנוע מעשים דומים. לפי הדיווח בעיתון הבריטי ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסון, אמר כי היה בקשר הדוק עם מקבילו הדני, מטה פרדריקסן, וכי תהליך דומה כבר מתנהל בשבדיה.

תגיות:שבדיהדנמרק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה