חדשות בארץ

הפרשן קרא "לשחרר את יגאל עמיר" – ולא יוזמן לתכניות הערוץ

ארי שמאי התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסוק חקיקה פרסונלית והעלה קריאה לשחרר את רוצחו של ראש הממשלה רבין, בזמן שחברי הפאנל הסתייגו. ערוץ 14 בו הופיע: "לא יוזמן יותר להופיע בתוכניות הערוץ"

  • י"ג אב התשפ"ג
ארי שמאי (צילום: פלאש 90)ארי שמאי (צילום: פלאש 90)
אא

הפרשן ארי שמאי קרא אמש (ראשון) לשחרר את רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, יגאל עמיר. שמאי התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסוק חקיקה פרסונלית והעלה כאנלוגיה את הקריאה לשחרר את עמיר. שמאי ייצג בעבר כעו"ד את עמיר.

במהלך הדיון אמר שמאי: "אני שמח לשמוע משפט אחד – שבג"ץ ובית המשפט העליון נגד חוקים פרסונליים – הגיע הזמן לשחרר את המתנקש יגאל עמיר, כי גם נגדו חוקקו חוק פרסונלי". ראוי לציין כי חלק מחברי הפאנל הסתייגו וצעקו "לא לא". המגיש ינון מגל אף דרש "לא להיכנס לזה".

מיד לאחר השידור נמסר מערוץ 14: "הדברים החמורים שאמר ארי שמאי משקפים את דעתו בלבד. לאור חומרת הדברים, מר שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתוכניות הערוץ".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צייץ: "לפני רצח רבין לא האמנו שבישראל יכול להיות רצח פוליטי. אחריו התפללנו שמי שהתנקש בדמוקרטיה הישראלית לא יקבל לעולם לגיטימציה ציבורית. ערב עצוב מאוד ומעורר דאגה".

שר החינוך יואב קיש, מסר בתגובה: "זה לא 'המתנקש' יגאל עמיר, זה הרוצח המתועב יגאל עמיר. מגנה את האמירה השגויה והאומללה של ארי שמאי, כפי שגיניתי את האמירה  המזעזעת של גלית גוטמן על החרדים. ולכל אלו שהתנפלו על ערוץ 14 - הם התייחסו ופעלו בזמן שכל השאר, במקרים דומים, מתקרנפים".

העיתונאי אראל סג"ל: "יגאל עמיר הוא רוצח ארור שצריך לשבת מאחורי סורג ובריח כל ימי חייו על מה שעולל.  רק מזכיר לכם שבעיתון 'הארץ' פורסם מאמר מערכת שקרא לשחרר את וליד דקה, רוצח החייל משה תמם הי"ד".

העיתונאי עמית סגל כתב: "דעה לא פופולרית: יגאל עמיר צריך להישאר בכלא עד אחרון ימיו".

השר עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) אמר ל-103FM: "נראה לי מוזר, מיותר וטפשי. יגאל עמיר עשה מעשה נפשע, פגע בדמוקרטיה ואין שום סיבה שבעולם לדון בשחרור של אדם שפגע בדמוקרטיה. האנשים שמעלים דברים הזויים שבסופו של דבר פוגעים בשלטון החוק רק מייצרים תבהלה בצד השני, זה מיותר".

תגיות:יגאל עמירארי שמאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה