כתבות מגזין

"רנה נרצחה בנחל, אז ביקשנו להמשיך את הטוב שלה, בדיוק במקום הזה"

קפה וסוכר, שקיות לאשפה, קופסאות שימורים וספר תהילים. איזה אוצר גדול מזה תוכלו להביא למשפחה שמטיילת ברחבי הארץ? מתניה שנרב מספר על "פק"ל הטיולים" שהם הציבו ב-37 אתרים ברחבי הארץ, לעילוי נשמת בת דודתו, רנה שנרב

אא

מה המשותף לעין ידידיה, ל'גשר הסורי' ולמצפה אבשלום? לא, אל תחפשו את מיקומם המדויק, שכן האתרים אינם סמוכים זה לזה. הם גם שונים מבחינת רמת הקושי שלהם ומעוד הרבה בחינות אחרות. ובכל זאת, בשלושת האתרים האלו, כמו באתרי טבע רבים נוספים בארץ ישראל, תוכלו למצוא 'פק"ל טיולים' המונח שם דרך קבע, לרווחת המטיילים ולעילוי נשמתה של רנה שנרב הי"ד.

 

"להמשיך את הטוב של רנה"

"בת דודתי רנה שנרב נרצחה במעיין דולב לפני ארבע שנים, ממש בתקופה הזו", מספר מתניה שנרב, מנכ"ל עמותת 'קול רנה' שמנציחה את זכרה של רנה, "באותו פיגוע נפצעו קשה אביה ואחיה, וזו הייתה טראומה לכולנו. אסון גדול לכל עם ישראל. לאחר הצער וההלם הכבד, הרגשנו שמוכרחים לעשות משהו לעילוי נשמתה של רנה. משפחת שנרב היא משפחה שכל כך מלאה בטוב ועוזרת לאחרים בלי סוף. היה חשוב לנו לקחת את הטוב הזה ולהפיץ אותו הלאה, ודווקא מתוך החושך להפיץ אור גדול לכל עם ישראל".

מתניה מציין כי מאז הם מובילים פרויקטים רבים של חסד, על ידי עשרות מתנדבים שעושים זאת ללא כל תמורה. "הקמנו למעלה מ-20 חנויות של בגדי יד שנייה בכל רחבי הארץ", הוא מפרט, "מידי שבת אנחנו מארגנים שולחנות שבת חברתיים במקומות רבים, וכן, יש גם את פרויקט 'פק"ל למטיילים' שאותו אנחנו מציעים במעיינות ובאתרים שונים בארץ. זה כל כך סמלי, כי רנה נרצחה במעיין, והתשובה שלנו לכל המרצחים היא להוסיף ולאפשר לעם ישראל לכבוש את הארץ ברגליים".

 

יוזמה של ילדה אחת

פרויקט הפק"ל, כפי שמתברר, נולד מתוך יוזמה מעניינת ויצירתית דווקא של ילדה בת 12. "לפני כשלוש שנים פנתה אלינו ילדה בת 12 שחגגה בת מצווה, וסיפרה שכפרויקט בת מצווה היא רוצה להקים פק"ל למטיילים שיונח באתרי טיולים פופולאריים ויכלול את כל הדברים שמטיילים צריכים: סוכר וקפה, שקיות לאשפה, קצת שימורים וכדומה. היא ביקשה שנעזור לה לקדם את הפרויקט, ואנחנו נענינו בשמחה. כיום יש לנו פק"לים כאלו ב-37 מעיינות ברחבי הארץ, ובכל מעין כזה יש גם ספר שבו אנשים מוזמנים לכתוב ולספר איך חוו את הטיול ובמה הפק"ל תרם להם. היופי הגדול כאן הוא שיש מטיילים שמוסיפים לפק"לים חפצים משלהם. יש כאלו שתרמו אוהלים, מנגלים, ספרי תהילים ועוד מגוון רחב מאוד של פריטים. זה מרגש אותנו בכל פעם מחדש, וממש משקף לנו את גודל הלב הטוב של עם ישראל".  

ומי מתחזק את הפק"לים? הרי יש צורך בניהול שוטף

"ברור שיש צורך בניהול. כבר מהרגע הראשון קבענו שלכל פק"ל יהיה מישהו שאחראי עליו, ומספר הטלפון שלו יירשם על הפק"ל. כך יודעים עם מי ליצור קשר ולעדכן כשחסר משהו".

כבן דוד של משפחת שנרב, מציין מתניה שהוא רואה מקרוב עד כמה שהמשפחה מתרגשת ושמחה ביוזמות שנעשות לעילוי נשמתה של רנה. "אנחנו מבטיחים להמשיך לקדם את הפרויקטים ולא לעצור", הוא מבטיח, "כבר עכשיו אנחנו עובדים על הוספת פק"לים לפחות לעוד 20 אתרים ומעיינות ברחבי הארץ, ורואים בכך שליחות מאוד גדולה, למען עם ישראל ולמען המטיילים בארצנו הקדושה".

תגיות:טיוליםרנה שנרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה