חדשות בארץ

נתניהו: "אין לרפורמה שום קשר למשפט שלי. זה מגוחך"

ראש הממשלה התראיין לתקשורת בארצות הברית, ועקץ את האופוזיציה: "הם רואים שאנחנו מוכנים להתקדם בלעדיהם, אז עכשיו אולי נוכל להתקדם איתם". על חוק צמצום עילת הסבירות: "תיקון קטן"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

רשת החדשות האמריקנית ABC פרסמה היום (חמישי) ריאיון שערכה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה התייחס להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית, לצד אישור החוק לצמצום עילת הסבירות, והצהיר כי לרפורמה אין קשר למשפט המתנהל נגדו.

נתניהו אמר בריאיון כי קיבל הזמנה מהנשיא ג'ו ביידן להיפגש עימו בבית הלבן, והפגישה תיערך כנראה בספטמבר.

בשבועות האחרונים ניסו באופוזיציה לטעון כי בעקבות חקיקת הרפורמה המשפטית נפגעו היחסים עם ארצות הברית, וממשל ביידן אף ביקר את החלטתו של נתניהו לקדם את הרפורמה. על כך השיב ראש הממשלה: "היחסים בינינו חזקים מאוד, אנחנו עובדים על דברים שיכולים לשנות את ההיסטוריה, כמו לקדם שלום עם סעודיה. זה ישנה את העולם. היחסים עם ארצות הברית חזקים מתמיד, אין לנו חברה טובה יותר, ולארצות הברית אין חברה טובה יותר מישראל".

בנוגע להמשך החקיקה, וההצעה שהוא העלה בפני האופוזיציה לחדש את השיחות עם הקואליציה, אמר נתניהו: "השהינו את החקיקה כדי להשיג פשרה עם האופוזיציה, אבל לא הצלחנו. אני אופטימי בנוגע לפשרה על רקע חקיקת הרפורמה המשפטית. עכשיו כשהם רואים שאנחנו מוכנים להתקדם בלעדיהם, אולי נוכל להתקדם איתם. אני מקווה שנצליח לעשות זאת בהסכמה מקיר לקיר, אבל אם לא, עלינו לעשות את זה בקונצנזוס לאומי. אעשה את המיטב, נתגבר על כך".

את אישור חוק צמצום עילת הסבירות הגדיר נתניהו כ"תיקון קטן" והוסיף: "לתאר את החוק שהעברנו כסופה של הדמוקרטיה הישראלית זה טיפשי. מגוחך לומר שזה קץ הדמוקרטיה. ישראל היא דמוקרטיה ותישאר דמוקרטיה. היינו צריכים להחזיר את הדמוקרטיה הישראלית למעמדה בשורה אחת עם שאר הדמוקרטיות. המהות של הדמוקרטיה היא האיזון בין רצון הרוב לזכויות המיעוט, וזה מושג באמצעות עיקרון הפרדת הרשויות. האיזון הזה הופר במהלך עשרים השנים האחרונות, משום שיש לנו את בית המשפט הכי אקטיביסטי עלי אדמות. אגב, הרבה מאוד מחברי הכנסת באופוזיציה תמכו בכך לפני הבחירות. עכשיו הם לא תומכים בתיקון - רק מסיבות פוליטיות".

נתניהו נשאל על הקשר בין הרפורמה למשפטו האישי, והשיב: "זה מגוחך. אין שום קשר למשפט שלי, שמתנהל כבר שלוש שנים. הכיסוי הטלוויזיוני של המשפט שלי זו ההצגה הכי טובה בעיר. אין לרפורמה שום קשר למשפט שלי, אלא למיליוני ישראלים שהולכים פעם אחר פעם לבחירות אבל הכוח המרכזי נמצא למעשה בידי מערכת המשפט. אני לא חושב שזה נכון עבור דמוקרטיה וזה מה שמניע את הרפורמה הזו, לא התיק שלי בבית המשפט".

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה