חדשות בארץ

דאגה בבקעה: עלייה דרמטית במספר פיגועי האבנים סמוך לעוג'ה

זינוק של מאות אחוזים במספר פיגועי האבנים ובקבוקי התבערה סמוך לעוג׳ה . תושבי הבקעה דורשים מהצבא פתרונות. ניצולת שלושה פיגועי אבנים: "מכביש פסטורלי וחווית בקעה, הפכנו למוקד לזריקות אבנים ופחד בנסיעות"

פיגועים בבקעה (קרדיט צילום: מבואות יריחו)פיגועים בבקעה (קרדיט צילום: מבואות יריחו)
אא

תושבי בקעת הירדן, אשר חווים לאחרונה זינוק משמעותי במספר פיגועי האבנים ובקבוקי התבערה בצירי התנועה סביב הכפר עוג׳ה, דרשו היום (רביעי ) מגורמי הביטחון להגביר את הפעילות הביטחונית שתשמור על חייהם.

על פי הנתונים שהציגו התושבים, נכון לחציון הראשון של שנת 2023 ישנה עליה של 330% משנת 2017 ושל כ-169% משנת 2022, באירועים של זריקות אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים.

בין השנים 2017-2022 אירעו 36 אירועים בלבד, לעומת 44 אירועים בחצי שנה הראשונה של שנת 2023. בנתונים על פי חודש, יש עליה של כ-637% משנת 2017 וכ-360% משנת 2022, כאשר ישנה עלייה של כ-704% משנת 2017 וכ-393% משנת 2022.

התושבים מציינים כי במידה וקצב האירועים ימשך, יהיו עד סוף 2023 יותר פיגועי אבנים ובקבוקי תבערה מבכל חמשת השנים הקודמות יחד.

רבקה הלל, תושבת מבואות יריחו ואם לשישה ילדים, חוותה שלושה אירועי זריקות אבנים על רכבה שבאורח נס נגמרו ללא נפגעים בנפש, כולל פגיעת אבן גדולה בתוך כיסא תינוק שבמזל היה ריק. "זה הציר המרכזי שלנו ומה שקורה כאן בחצי שנה האחרונה לא היה ולא ייתכן. מכביש פסטורלי וחווית בקעה, הפכנו למוקד לזריקות אבנים ופחד בנסיעות. ישבנו עם מח"ט הבקעה והצגנו לו את הנתונים וכנראה שאין מספיק הרתעה אם האירועים ממשיכים. יש לנו דרישה ברורה וזה חייב לחלחל לגורמי הצבא. אנחנו לא נהיה חווארה 2. יהודים לא ירגישו פחד בציר מרכזי במדינת ישראל."

יואל שילה, מזכיר הישוב מבואות יריחו, מציין כי העלייה במספר הפיגועים חלה במקביל לעליה בזרם הרוכשים היהודים אשר מגיעים מאזור ירושלים לקניות בכפר הפלסטיני, בניסיון להתמודד עם יוקר המחיה. הוא קרא לציבור להפסיק את הרכישה: "אנחנו קוראים לציבור הרחב להפסיק לממן את הפעילות בכפר שמסכנת את חיינו מידי יום. לא ייתכן כי הנהגת הכפר לא תעשה דבר כנגד הפורעים והמפגעים, בזמן שרוכלי הכפר נהנים מרבבות ישראלים הפוקדים מדי חודש את המקום, מפרנסים את העסקים ושותפים מלאים לכלכלה המקומית. במשך שנים רבות בקעת הירדן הייתה שקטה ובטוחה מאירועים לצד חיים משגשגים בכלכלה ובחקלאות. על הנהגת הכפר להבין כי הנתונים המדאיגים חייבים להיעלם במהרה, אם הם רוצים להמשיך בשגרה שאפיינה את הבקעה".

תגיות:בקעת הירדןעוג'ה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה