חם ברשת

הזמר קובי פרץ: "רק מי שיש בו אהבת ישראל - ראוי להנהיג אותנו"

הזמר בפוסט שהפך ויראלי. אחרי שתקף את המפגינים כתב: "ערב תשעה באב, אני צם ומתפלל לאחדות בעם ישראל ומאחל רק לאהבת חינם"

  • ח' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

"רק מנהיג שיש בו אהבת ישראל אמיתית - ושמתנהג בדרך זו כלפי העם - רק הוא ראוי להנהיג את עם ישראל!". כך כתב הזמר קובי פרץ בפוסט שהעלה, בו קישר את פרשת השבוע האחרון לימינו.

פרץ סיפר סיפור שהפך לויראלי ברשת. "ומסופר שפעם הגיעו תלמידים לפני הגאון הגדול רבי יהודה צדקה זצוק"ל - ראש ישיבת "פורת יוסף". ושאלוהו מפני מה כל הברכות של בן אחותו, 'הראשון לציון' רבי מרדכי אליהו זצ"ל מתקיימות? השיב להם הרב צדקה זצ"ל: אספר לכם סיפור. כשהרב מרדכי אליהו היה נער צעיר בגיל 14 שנה. הוא ישב בישיבה ולמד. ומידי פעם נהגו להביא לישיבה רבנים שונים לבחון את התלמידים של הישיבה. באחת הבחינות נשאלה השאלה לתלמידים: מדוע לא מברכים על "מים אחרונים", ואילו אדם שמתקין מעקה בביתו שלא 'ייפול הנופל' כלשון התורה, כן צריך לברך על מצוה זו?

"אותו הרב לא הספיק לגמור את השאלה. הרב מרדכי אליהו שהיה אז בן 14 בלבד כבר קפץ להשיב. וכך אמר לו: יש פה חילוק עצום, במים אחרונים אתה דואג לעצמך שלא תסתכן מהמלח סדומית, וכשאתה דואג רק לעצמך... מה פתאום שחכמים יתקנו על כך 'ברכה'? זו לא מצוה, מפני שאתה דואג רק לעצמך. אבל לעומת זאת בעשיית מעקה, למי אתה דואג? לאחרים, שלא ייפלו. אם אתה דואג לאחרים - אז יש להתקין 'ברכה'".

ומה אמר על כך הרב? "הוסיף ואמר על זה הרב צדקה: כיון שהרב מרדכי אליהו זצ"ל היה כל כולו דואג לאחרים, לכן יש לו כח לברכותיו, שהברכות שלו מתקיימות", סיים פרץ. "זוהי דרכם של 'מנהיגי ישראל' הצועדים בדרכו של משה רבינו. לדאוג בכל עת לעם ישראל. כך זכו שתפילתם וברכותיהם עשו רושם גדול בשמים. יהי רצון שנזכה לבניין בית המקדש ולגאולה שלימה בקרוב אמן!".

אגב, אתמול (שני) כתב פרץ דברים קשים כלפי המפגינים ששברו את שמשת הרשת של אם ושלושת ילדיה. מאוחר יותר התנצל וכתב: "ערב תשעה באב, אני צם ומתפלל לאחדות בעם ישראל ומאחל רק לאהבת חינם".

תגיות:קובי פרץאהבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה