חדשות בארץ

תקלה במצלמות האבטחה העירוניות בירושלים: פרצה אפשרה תצפית על ביתו של ראש הממשלה

מצלמות האבטחה המוצבות בירושלים נפרצו עקב תקלה באתר העיריה. כך התאפשרה גישה חופשית לציבור. אזרח גילה את התקלה ודיווח לעירייה, שחסמה את הגישה למצלמות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרצת אבטחה, שהתגלתה באתר עיריית ירושלים, אפשרה לציבור גישה חופשית ליותר מאלף מצלמות אבטחה עירוניות הפועלות ברחבי העיר. בין המצלמות שנפרצו - אחת המוצבת בסמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה. כך דווח היום (שלישי) באתר YNET.

הפרצה התגלתה לפני תשעה ימים על ידי אדם שנכנס לאתר חברת "מוריה", חברת בת של העירייה, על מנת לצפות בתוכניות בנייה. האזרח גילה לינק המוביל לאתר מוצפן, שאליו מחוברות מצלמות האבטחה. אלא שהפרצה אפשרה לו לצפות בנעשה בעיר מאחר וכאמור, התיעוד שמספקות המצלמות היה פתוח לצפייה למי שאינו מורשה.

האזרח דיווח על המקרה, והעירייה מיהרה לחסום את הגישה לעמוד באתר. מעיריית ירושלים נמסר: "בוצעה פעילות ראשונית לחסימת הגישה לאתר. הנושא ייבדק ויטופל בתיאום עם הממונה על אבטחת מידע בעירייה ועל פי הנחייתו".

נציין כי כמעט בכל עיר ויישוב בישראל מותקנות היום מצלמות המסייעות למנוע עבירות, לשמור על רכוש, לכוון תנועה ועוד. רק למספר מצומצם של אנשים יש גישה למצלמות המחוברות למוקדים העירוניים. הבדיקה המתבצעת נועדה לאתר כיצד אירעה התקלה שהובילה לפרצת האבטחה.

תגיות:מצלמות אבטחהבית ראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה