חדשות בארץ

בית המשפט הורה לשחרר ממעצר את קצין הביטחון שירה וסיכן את מפגיני הימין

בית משפט השלום בבאר שבע קבע שלא הייתה הצדקה לשימוש בנשק, אולם הורה לשחרר את קצין הביטחון של קיבוץ חצרים, שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו. שלושת המפגינים, שטענו שקצין הביטחון סיכן אותם, שוחררו בתנאים מגבילים

(צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)(צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אא

בית משפט השלום בבאר שבע שחרר היום (שלישי) ממעצר את קצין הביטחון של קיבוץ חצרים, שנעצר אמש לאחר שירה באוויר בזמן עימות עם מפגיני ימין. בית המשפט הורה לשחררו בתנאי מעצר בית. זאת, למרות שהמשטרה ביקשה לעוצרו לשבוע ימים כדי להשלים את החקירה.

אביו של קצין הביטחון, שנעצר בחשד לתקיפת מפגינים. שוחרר אף הוא בתנאים מגבילים. יחד עימם נעצרו שלושה מפגיני ימין, שטענו כי קצין הביטחון סיכן את חייהם. המשטרה ייחסה להם עבירות של איומים והפרת סדר, אך הם שוחררו ממעצר בתום החקירה הראשונית.

המשטרה ייחסה לקצין הביטחון עבירה של ירי במקום מגורים, מעורבות בקטטה ואיומים, והחליטה להחרים את אקדחו.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "מהחקירה הראשונית ניתן ללמוד על ההתנהגות האלימה של שני החשודים, במיוחד של קצין הביטחון, שהתכוון לפגוע במפגינים במקום, והגדיל לעשות בכך ששלף את נשקו וביצע ירי".

השופט ציין בהחלטתו כי "עסקינן באירוע, אחד מני רבים, שעניינו המתיחות בין חלקי אוכלוסייה שונים, על רקע שינוי החוק שעבר אתמול בכנסת בעניין עילת הסבירות. החשודים שבפניי מתגוררים בקיבוץ חצרים, אב ובן. החשוד מחזיק בנשק ברישיון. קיים חשד סביר לעבירות המיוחסות להם. נטען, כי פעולות אלה בוצעו על רקע אלימות שבוצעה נגדם על ידי מפגינים שהגיעו למקום. הוא הוסיף כי בסרטון המתעד את האירוע ניתן לראות התלהמות של שני הצדדים, כאשר לקראת סופה החשוד יורה באקדחו באוויר ולאחר מכן ההתלהמות דעכה. אציין כבר כעת שלטעמי, ועל אף שעיינתי בחקירתו של החשוד, אינני משוכנע שהייתה הצדקה לירי, וייתכן שההתלהמות שהייתה הגיעה לשימוש פזיז מדי בנשקף ובמזל לא נפגעו כתוצאה מכך".

האירוע בחצרים גרר תגובות מצד פוליטיקאים ואחרים, שגינו את התנהגותו של קצין הביטחון. כותב הנאומים של בנימין נתניהו לשעבר, העיתונאי ארז תדמור, כתב: "כל המדינה תקועה בפקקים כבר חצי שנה. 5 דקות חסמו להם את הכניסה לקיבוץ והמופרע הזה יורה באוויר. ולמרות הכל צו השעה הוא אחד: לחשוק שפתיים, לנשום עמוק, לתת לשטופי המוח לשחרר קיטור, ובכל מחיר לא להיגרר לאלימות. עוד יום יומיים הרוחות יירגעו והעניינים יחזרו לשגרה".

שרת ההסברה גלית דיסטל כתבה: "הנה זה הגיע. חבר קיבוץ חצרים הוציא אקדח וירה באוויר מול מפגינים ימנים. הנשק החי נכנס לתמונה. כדי שלא נתקרב חלילה לחזון המחליא של 'הגופות הצפות בירקון' מבית היוצר של אהוד ברק, אני מפצירה במנהיגי השמאל: תרגיעו את הבייס. זוהי חובתכם".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, כתב: "ערב תשעה באב, ירי באוויר. אני קורא לכל הצדדים, לכל אזרחי ישראל - כולנו אחים, אסור להגיע לאלימות. המשיכו להביע את דעתכם, למחות, להפגין - אך אל תחצו קווים אדומים. אחים אנחנו!"

תגיות:קיבוץ חצריםקצין ביטחוןאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה