חדשות בריאות

בתי החולים במתכונת שבת, רוב המכונים מושבתים: היום - שביתת רופאים במערכת הבריאות

חדרי המיון בכל בתי החולים יפעלו כרגיל, כמו כן יינתנו טיפולים לחולי סרטן, חולי דיאליזה ומטופלים במכון הלב. כל הפרטים על שביתת הרופאים

  • ז' אב התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

מערכת הבריאות הציבורית בישראל פתחה היום (שלישי) ביממה של שביתה, כמחאה על חקיקת צמצום עילת הסבירות בכנסת. למרות השביתה, חדרי המיון בכל בתי החולים, וכן בתי החולים בירושלים ומרפאות הקהילה במחוז ירושלים עובדים היום כרגיל. חולי סרטן, חולים שזקוקים לדיאליזה ומטופלים במכוני הלב - יקבלו טיפול כרגיל. עם זאת, רוב המכונים ומרפאות החוץ בבתי החולים יישארו סגורים, והתורים שנקבעו מראש - מבוטלים.

מה כוללת השביתה?

בהוראות שהפיצה ההסתדרות הרפואית לקראת השביתה, נכתב כי העבודה מתקיימת במתכונת שבת. הכוננים הגיעו לעבודה מהשעה 07:00, ואילו הרופאים האחרים נעדרים. גם סטז'רים שובתים, למעט סטז'רים שנקראו לתגבר. יודגש שהשביתה מתייחסת לרופאים, ואילו יתר מקצועות הבריאות - כמו סיעוד, מכוני הדמיה, מקצועות השיקום, כוחות העזר ועוד - אינם שובתים.

התורים לניתוחים אלקטיביים (שנקבעו מראש) מבוטלים וכך גם תורים שנקבעו למרפאות החוץ בבתי החולים. גם רופאי טיפות חלב ולשכות הבריאות שובתות, למעט תורן וכונן בכל מחוז. הרופאים שובתים גם במערך טיפולי היום הפסיכיאטריים ובמרפאות הפסיכיאטריות.

לעומתם, פועלים כרגיל חדרי המיון והטראומה, חדרי לידה ופגיות, שירותי דיאליזה לחולי כליות, טיפולים וניתוחים אונקולוגיים לחולי סרטן, מכוני גסטרו לפעולות שלא ניתן לדחות (אנדוסקופיות), טיפולי יום, אשפוז יום פסיכיאטרי, טיפולי הפריה חוץ-גופית (IVF), מכונים קרדיולוגיים, סקירות מערכות מאוחרות לנשים בהריון. כמו כן פועלות כרגיל ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי, ועדות להפסקת היריון וכן ועדות פסיכיאטריות.

המדינה עתרה הבוקר לבית הדין לעבודה וביקשה צו מניעה נגד השביתה. בעתירה נכתב כי "לשביתה זאת משמעויות מובנות מאליהן שעניינן שיבוש של כל הטיפולים ופרוצדורות שאמורות להתקיים בכל בתי חולים במהלך שעות השביתה, ומשכך עלולה לגרום לשיבושים משמעותיים בעבודת בתי החולים הממשלתיים, ולפגיעה בלתי מידתית במטופלים הנדרשים לטיפולים שנקבעו זמן רב מראש וללא כל התראה מספקת שתאפשר התארגנות".

תגיות:שביתהרופאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה