חדשות בארץ

אולמרט: "הולכים למלחמת אזרחים"; נתניהו מתחזק בסקרים

ראש ממשלת ישראל לשעבר שוחח עם ערוץ בריטי ועורר תרעומת. מנגד, סקר חדש מראה שראש הממשלה נתניהו דווקא התחזק בעקבות העברת החוק לצמצום עילת הסבירות

  • ז' אב התשפ"ג
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין אמש (שני) לערוץ 4 הבריטי. בראיון הוא התייחס להעברת החוק לצמצום עילת הסבירות וגם למחאות ברחובות. "אנחנו הולכים למלחמת אזרחים", הצהיר אולמרט, בהצהרה שהכעיסה רבים. השאלה שעלתה על ידי עוקבים ברשתות החברתיות: מדוע ראש הממשלה לשעבר היה צריך לספק אמירה כזאת לעיתון בריטי?

בריאיון טען אולמרט כי החוק הוא "איום רציני שכמותו מעולם לא היה על ישראל". הוא סיפר כי ישראל עומדת לפני גל של "אי ציות אזרחי עם כל ההשלכות האפשריות ליציבות וליכולת הביצוע של הממשלה". ראש הממשלה לשעבר טען כי חלק גדול מהציבור עשוי שלא לציית לממשלה. "הממשלה הזאת מאיימת על יסודות הדמוקרטיה הישראלית, זה לא משהו שאנחנו יכולים לקבל או לסבול", הוסיף.

אגב, לאחר שהחוק לצמצום עילת הסבירות אושר סופית, מתברר כי הליכוד דווקא מתחזק בסקרים ועולה ל-31 מנדטים. לפי סקר חדשות 14 שנערך באמצעות דיירקט פולס, לפני כשבוע וחצי הליכוד עלה במנדט, לאחר שהחוק עבר בקריאה ראשונה, ואתמול - במנדט נוסף.

לעומתו, מפלגת עוצמה יהודית בראשות השר איתמר בן גביר נחלשת במנדט - ל-5 מנדטים, לעומת שאר המפלגות שנותרו עם מספר מנדטים זהה. המחנה הממלכתי של בני גנץ עם 28 מנדטים, אחריה, בפער ניכר, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 14 מנדטים. מפלגת ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מנדטים.

תגיות:אהוד אולמרטמלחמת אזרחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה