חדשות בארץ

רוטמן: "החוק ברור, השאלה היא האם בג"ץ יכבד אותו"

יו"ר ועדת החוקה נשאל מה יקרה אם החוק לצמצום עילת הסבירות שהוציא לדרך את הרפורמה המשפטית ייפסל בעליון: "אני מאוד מקווה ששופטי בג"ץ מבינים מה זה שלטון"

  • ז' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסול את חוק צמצום עילת הסבירות. הוא אמר כי הוא לא מכיר בקיומה של אפשרות כזאת.

"כל אדם שמבין מה הוא שלטון חוק ודמוקרטיה אסור לו להכיר בקיומה של האפשרות הזאת", אמר בריאיון ל-103FM. "אני מאוד מקווה ששופטי בג"ץ מבינים מה הוא שלטון ומה היא דמוקרטיה. אותו סעיף 15 בחוק יסוד השפיטה אומר לבג"ץ 'אתה מוסמך מכאן ועד כאן, וזה גבול הסמכות שלך'. עכשיו נשאלת השאלה האם בג"ץ מכבד את החוק או לא מכבד את החוק. החוק הוא ברור".

רוטמן נשאל מה יקרה אם בג"ץ יתערב בחקיקה וענה: "זה כמו שאישאל מה אעשה אם בג"ץ יורה לי לכבוש את סוריה. ואם בג"ץ יורה לי לכבוש את סוריה אני אגיד לו לך תכבוש אותה בעצמך".

"לא צריך לדבר במונחים של ניצחון כי אנחנו לא במלחמה. אנו באים לתקן את המערכת באחריות", הוסיף. "אני מאוד שמח על החלק שלי באירוע הזה, להביא את החקיקה לגמר. אני חושב שאסור לנו להיכנע לאיומים מרומזים או מפורשים באלימות. נתנו את כל הסיכויים לטובת פשרה. לכל חברי הקואליציה היה מאוד ברור - אם יש רצון להגיע להסכמות, אנחנו במשחק".

תגיות:שמחה רוטמןעילת הסבירותבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה