חדשות עולם הילדים

כן, גם בסרטים מצוירים לילדים יש ביטויים אנטישמיים

איך אפשר לסנן לילדים כל סרט שרץ ברשת, ומה עושים כדי שהדור הבא של הילדים שלנו לא יהיה made in tiktok? טור אישי עם תקווה

  • ו' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בילדותי אני זוכרת את התקליטורים שעמדו למכירה ליד הקופות בסופר מרקט. זו הייתה תקופה של שלושה דיסקים במאה ש"ח. אחיי ואני נהגנו לבחור יחד עם ההורים שלי אלו סרטים לקנות וכל סרט עבר בדיקה על ידם לפני שאושר לנו לצפייה.

על המדף הגבוה בסלון הייתה ערימה של תקליטורים שלא עברו את הסלקציה, ביניהם סרטים של מפיקים חרדיים שלדעת אמי היו מפחידים לילדים בגילנו, ואף כאלו של "נשיונל ג'יאוגרפיק" המתעדים סצנות טרף בין חיות, שאמי בחרה בחכמתה לא לחשוף אותנו לאכזריותן.

אני זוכרת את עצמי, ילדה קטנה, מרימה עיניים למדף הגבוה ויודעת שהתקליטורים הצבעוניים האלו לא טובים לי, וגם אם ארצה – לא אצליח למתוח את רגלי הקטנות כדי להגיע אליהם. ההורים שלי שלטו שליטה מלאה על התכנים שהיינו רואים, והדבר היחיד שהזהירו אותנו עליו שוב ושוב הוא לא לראות סרטים אצל שכנים וחברים.

 

הילדים שלנו מתוחכמים יותר ממה שנראה לנו

היום הכל אחרת. התיקיות עם התקליטורים שהיו לנו כבר אינן בבית, תקליטורים כבר מזמן אינם נמכרים בקופות, והמחשב הביתי במשפחות אחרות הפך למאגר ענק של משחקים וסרטים, בכל השפות והגילים.

הורים שמאפשרים גישה חופשית לאינטרנט יכולים רק לדמיין שהם יודעים מה הילדים המתוחכמים שלהם רואים.

ילדים שצופים בסרטי ילדים "תמימים" או בסדרות שלא מתאימות לנפשם הרכה נחשפים לתכנים מזיקים, לאלימות ולשפה בוטה, ואני אישית נחרדתי להיתקל בביטוי אנטישמי בסרט מצויר ותמים של חיות, כאשר אחת הדמויות קראה לעבר השני "יהודי מלוכלך". אגב, אני גם שואלת את עצמי איך יתכן שהסרט, שתורגם לעברית, לא צונזר בחלק הזה. תשובה לא קיבלתי עד היום.

לפעמים אני שוקעת במחשבות ושואלת את עצמי איך אצליח לגדל את ילדי, מה לאפשר להם לראות, כמה ואיפה הגבול עובר? אני מתפללת לה' ומבקשת שאצליח בחינוך הילדים, שהילדים שלי יהיו תמימים ויראי שמים, שלא יהיו made in tiktok

 

לסנן כל סרטון שרץ ברשת זה מעייף

כשחברה גילתה לי את "עולם הילדים", שוטטתי בו לראשונה והופתעתי: כל התכנים, ללא יוצא מן הכלל, נקיים ואיכותיים, וניכר כי מחשבה רבה עומדת מאחורי תוכניות הקיץ החדשות. צחקתי לראות את התוכנית המצליחה של אפרת ברזל, "פתוח", בגרסה לילדים, והתרגשתי לראות סרטון אנימציה מתוק שמעביר את התחושה של ילדה מוחרמת, ומעצים ילדות וילדים שעוברים חרמות. 

אני חושבת שעולם הילדים הוא בהחלט בשורה מרעננת למשפחות אשר תוהות מה נכון לאפשר לילדים לצפות, ועייפות מלסנן כל סרט שרץ ברשת. 

וזה עוד לא הכל. הידברות מעניקה לחמש משפחות ממנויי עולם הילדים 1,000 ₪, עבור קניה ברשת "מוטי טופ", רשת בגדי ילדים ונוער למגזר הדתי והחרדי. ויש עוד הגרלה גדולה בסוף הקיץ: נופש משפחתי בצימר יוקרתי. נעדכן בהמשך בע"ה. 

 

אין לכם מנוי עדיין? זה הזמן להיכנס לעולם הילדים! בעלות סמלית של 10 ₪ לחודש הראשון קבלו את כל התכנים השווים: סדרות,סרטים מקוריים, קומיקס, כ-700 משחקים, חוגים, הגרלות ופרסים. לחצו כאן 

תגיות:סרטים לילדיםעולם הילדיםסרטים מצויירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה