סיפורים אישיים

13 שנה לאחר הנס: צוות מד"א הוזמן לבר מצווה מרגשת במיוחד

צוות מד"א, שהציל את חייו של שמואל קובצ'יק בלידתו, הוזמן לבר המצווה שלו: "פעם ראשונה שעשיתי החייאה לתינוק בן כמה דקות"

  • ו' אב התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

צוות מד"א, שהציל לפני 13 שנה את חייו של שמואל קובצ'יק בלידתו, הוזמן השבוע לחגיגת בר המצווה שלו.

היה זה ב-11 בספטמבר 2010 נקרא צוות מד"א לאישה הכורעת ללדת בבית בכפר חב"ד. רגעים בודדים לאחר שהצוות הגיע למקום התברר כי הלידה אינה שגרתית, והתינוק נמצא במצב מסכן חיים. לאחר דקות ארוכות של פעולות רפואיות מורכבות נולד התינוק כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. כוחות מד"א הוזעקו למקום.

אל הבית הגיע במהירות צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א בראשות הפרמדיק איצ'ו ליבוביץ, יחד עם משתלמת קורס פרמדיקים מירית חלפון והחובשים שניאור ציק ואורן רוני, שהחלו מיד בפעולות החייאה מאומצות. לאחר כ-10 דקות מורטות עצבים ליבו של התינוק שב לפעום, הוא הונשם ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשצוות מד"א מתפלל לשלומו.

מצבו של התינוק השתפר, וכחודשים לאחר הלידה המורכבת הוזמן צוות מד"א לחגוג עם המשפחה את ברית המילה.

שניאור קובצ'יק, אביו של שמואל, אמר: "היה לנו אירוע טראומתי וקשה שבחסדי שמים הסתיים בנס גלוי ומאז אנחנו בקשר עם צוות מד"א, אנחנו זוכרים אותם בכל יום הולדת וזה היה לנו מובן מאליו שאנחנו מזמינים אותם לחגוג איתנו את בר המצווה של שמואל.

האב המשיך: "התרגשנו ושמחנו מאוד לראות שוב את המלאכים בלבן שבאו אלינו היום רגועים ונינוחים עם חיוך על הפנים וללא ציוד רפואי. אני מודה למד"א ולקדוש ברוך הוא שהצילו את חיי הילד שלנו וכבר מחכה לשמות הבאות כדי שנמשיך לחגוג ביחד גם בעתיד", סיים האב.

פראמדיק מד"א איצ'ו ליבוביץ שחזר את הנס: "זו הייתה הפעם הראשונה בקריירה שלי שעשיתי החייאה לתינוק כל כך צעיר, ממש בן כמה דקות. זה היה רגע קשה מאוד שלא אשכח. באותם הרגעים רק חשבתי איך לעבוד בצורה המקצועית ביותר כדי להציל את החיים שלו ולשמחתי הזיכרון הקשה משתלב עם הרגעים המשמחים וציוני הדרך המרגשים ביותר של המשפחה.

"אני מתרגש מאוד לחזור לכפר חב"ד, 13 שנים אחרי שהייתי פה עם הניידת טיפול נמרץ כדי לחגוג עם שמואל והמשפחה את בר המצווה שלו ומאחל לו עוד שנים רבות של שמחות", סיים ליבוביץ את דבריו.

תגיות:מד"אבר מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה