הרבנית חגית שירה

בימים האלה, יותר מכל זמן אחר - לכי לכותל!

אני רוצה שתרגישי את החיבור, את הקרבה. המקום מסוגל, הזמן מסוגל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הימים הללו הם ימי געגוע, לירושלים שתיבנה, למקדש שירד... אז לכי לכותל! אומר השל"ה הקדוש כי הכותל המערבי הוא שער השמיים, שער שעולות בו תפילות כל יהודי העולם.

כותל – כו – שם הויה (עשרים ושש),תל – תל פיות. הכותל הוא מקום בו הפיות שלנו נענות. אומר ה"כלי יקר" כי הכותל הוא לעולם בהווייתו ובקדושתו, שהוא מכוון כנגד בית מקדש של מעלה.

מה עושים כשמגיעים לכותל המערבי?

ראשית, בהגיעך לכותל המערבי השתחווי, נשקי את האבנים הקדושות ואמרי את תפילת "ואני ברב חסדך". אחר כך אמרי את מזמורי התהלים הבאים: קכ"ב, ק"ל, קכ"א, את ה"אנא בכח", אין כאלוקינו, עלינו לשבח, את "פתח אליהו" – ואז תבקשי (סדר התפילה המדויק בכותל מופיע בתהלים "שירת חיי").

אני רוצה שתרגישי את החיבור, את הקרבה. חפשי לך אבן שתהיה האבן שלך בכל פעם שתגיעי. געי באבן, נשקי אותה, הריחי אותה, התרפקי. המקום מסוגל, הזמן מסוגל.

"כל רודפיה השיגוה בין המצרים" (איכה א', ג') כל רודפ – י-ה. מי שרודפת את השם, יכולה להשיג את השם – בין המצרים! זה הזמן לדרוש את השם, לקרוא אליו. הימים האלה הם עת רצון גדולה ועצומה, דווקא בגלל שהם נסתרים וצרים כל כך.

השנה היא כמו גלגל שמסתובב, ואולי הייתי אומרת כמו קרוסלה שמסתובבת מהר כל כך – חנוכה, פורים, פסח, שבועות... כל אלה הם מעברים. לכל מעבר יש האור שלו, הייחודיות והברכה שלו, ובאמת, מי שעובר איתך יד ביד בכל המעברים בשנה ובכל המעברים בחיים זה השם יתברך, שאף פעם לא עוזב אותך. ועכשיו, עכשיו המעבר צר וצפוף, מעבר של אבל וחורבן. זה מרגיש לך סתם אפור, חונק וצר. את צודקת, אבל אם תזכרי שהשם יתברך עובר איתך ביחד, מיד כל התמונה תשתנה, כי כשאת עוברת עם השם במעבר צר – הוא הכי קרוב אליך. כשאת עוברת עם מישהו במעבר צר וצפוף – אתם עוברים צמודים, אתם מתחככים. כן, זה הזמן הכי צר בשנה – אבל הכי הכי קרוב בשנה. השם איתך עד כדי נגיעה, עד כדי חיכוך, דווקא בגלל המעבר הצר והצפוף כל כך.

ימי בין המצרים מלאים קדושה ומאירים את הנשמה בדיוק כמו ראש השנה, יום כיפור, סוכות ושמחת תורה, אומר ה"נתיבות שלום". רק מה? בתשרי את חווה את זה בשולחן מלא צבעים – תמרים, תפוחים ורימונים. תשרי רוחני כל כך, ויעידו הסליחות, השופר, הסוכה היפה והלב שנפתח. בתשרי השמחה כתובה על גבי כרטיס ברכה מנצנץ... ובשלושת השבועות? בשלושת השבועות זה בהסתרה. האור העמוק הזה, הקדושה, היא באותה עוצמה, אבל בהסתרה. לכי לכותל, וגלי שם את האור.

תגיות:כותלהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה