חדשות בארץ

פרשת פגסוס: לוין הודיע על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית

בראש הוועדה יעמוד סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, משה דרורי. הוועדה תגיש את מסקנותיה לשר המשפטים בתוך שישה חודשים מיום התכנסותה

  • ב' אב התשפ"ג
(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

(עודכן: 19:28)

שר המשפטים יריב לוין הודיע הערב (חמישי) כי החליט להקים ועדת בדיקה ממשלתית לעניין השימוש שהתבצע בכלי סייבר של מעקב ואיסוף על ידי גופי האכיפה הפלילית, לרבות פגסוס. בראש הוועדה יעמוד סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, משה דרורי. אליו יצטרפו, כחברים בוועדה, הסניגורית הציבורית הארצית לשעבר, עו"ד ענבל רובינשטיין, וראש אגף בדימוס בשירות הביטחון הכללי, שלום בן חנן.

בחודש שעבר אישרה ועדת החוקה של הכנסת הצעת החלטה, הקוראת להקמת ועדת חקירה ממשלתית בראשות שופט לנושא הפעלת הרוגלות על ידי משטרת ישראל. לוין יפנה לממשלה על מנת להעניק לוועדה סמכויות חקירה. הוועדה תקבע ממצאים והחלטות, ומסקנותיה יוגשו לשר המשפטים בתוך שישה חודשים מיום התכנסותה.

לוין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)לוין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

על פי ההודעה שנמסרה מטעמו של לוין, "הוועדה תוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה. כל זאת בשל הצורך לבצע אסדרה מקיפה ולספק תשתית נורמטיבית לשימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, על מנת לחזק את אמון הציבור שנפגע בעקבות פרשת פגסוס, ונוכח הצורך להגן על הזכות לפרטיות מצד אחד, ולתת בידי גורמי האכיפה כלים אפקטיביים למאבק בפשיעה ובשחיתות מצד שני".

השר לוין אמר: "אזרחי ישראל זכאים לפרטיות ולכך שכל הליך חקירה ייעשה בהתאם לדין ותוך הקפדה על זכויות נחקרים, עדים וכל מי שהדבר נוגע אליו כאחד", אמר השר לוין. "ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצות מחייבות מתן כלים טכנולוגיים מתאימים בידי רשויות האכיפה כדי להיאבק בפשיעה ובשחיתות. השימוש בכלים אלה חייב להיות מבוקר ומוסדר תוך בקרה עמוקה ומיצוי הדין ממי שעושה שימוש אסור או שימוש לרעה בכלים אלה".

"הקמת ועדת הבדיקה נועדה לבחון את השימוש שנעשה בעבר בכלים אלה, ליתן המלצות לגבי דרך השימוש בהם מכאן ולהבא ולהבטיח שקיפות באופן שיחזק את אמון הציבור במערכות האכיפה, בדרך פעולתן ובהגנה הניתנת על הפרטיות".

"אני מודה לכבוד השופט בדימוס דרורי, לעו"ד רובינשטיין ולמר בן חנן על נכונותם להירתם למשימה חשובה זו, ומאחל לוועדה הצלחה גדולה במשימה החשובה המוטלת עליה", סיכם שר המשפטים.

בכיר מח"ש לשעבר, ח"כ משה סעדה (הליכוד), הגיב על הודעתו של לוין: "כפי שהבטחנו, תוקם ועדת חקירה ממשלתית לפגסוס. בשורה ענקית לחופש הפרט של אזרחי ישראל ולדמוקרטיה הישראלית. מברך את שר המשפטים על החלטתו הנכונה. הגיעה העת לצדק".

תגיות:יריב לויןועדת בדיקה ממשלתיתפרשת פגסוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה