חדשות בארץ

פרשת פגסוס: ועדת החוקה קוראת לממשלה להקים ועדת חקירה

ועדת החוקה אישרה ברוב קולות הצעת החלטה, הקוראת להקמת ועדת חקירה ממשלתית לפרשת השימוש ברוגלות על ידי ממשלת ישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן: "להקים את הוועדה בהקדם האפשרי"

(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שלישי) הצעת החלטה, הקוראת להקמת ועדת חקירה ממשלתית בראשות שופט לנושא הפעלת הרוגלות על ידי משטרת ישראל (פרשת NSO). ההחלטה התקבלה ברוב של שמונה תומכים מול שני מתנגדים. חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) הצטרף לחברי הקואליציה בתמיכה בהחלטה.

בנוסח ההחלטה נכתב: "בדיוני ועדת החוקה, חוק ומשפט בדו"ח ועדת מררי ובמה שכונתה פרשת הפגסוס, שהחלו עוד בזמן כהונת הכנסת ה-24 והמשיכו בכנסת זו, נותרו מספר סימני שאלה גדולים ביותר, שללא חקירת עומק של מי שבידו סמכות חקירה, לא יוכלו לקבל מענה".

"לצד החיזוק על ההכרה בתקלות העבר המערכתיות, וחידוד ההנחיות מכאן ולהבא על המותר והאסור בשימוש ברוגלות במסגרת חקירות משטרה והאזנות סתר, אין ספק שבמשך זמן לא קצר משטרת ישראל עשתה שימוש בכלי ששאב מידע שאוחסן במכשירים סלולריים, ולא רק בהאזנה לתקשורת בין מחשבים או לשיחות טלפון. אפיוני אותו מידע השתנו במהלך השנים, בהתאם להתאמות שבוצעו בכלים הטכנולוגיים".

חברי הוועדה ציינו בהחלטתם, כי הנושאים המרכזיים שלשמם נדרשות סמכויות חקירה הינם שאלת השימוש במידע האסור בתוך המערך הטכנולוגי של משטרת ישראל ובגופי המודיעין, התביעה והחקירה; והמודעות ליכולותיהם של הכלים הללו בשלבי הרכש ובשלבי קבלת האישורים הפרטניים לשימוש בהם מאת בית המשפט.

יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, מסר: "אני שמח מאוד שוועדת החוקה בראשותי קיבלה כעת החלטה בתמיכת קואליציה ואופוזיציה לקרוא לממשלת ישראל לחקור את פרשת הפגסוס. אני קורא לממשלת ישראל להקים את הוועדה בהקדם האפשרי כדי שאזרחי ישראל ידעו שזכויותיהם לא נפגעות".

תגיות:NSOועדת החוקהשמחה רוטמןפרשת פגסוסרוגלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה