חדשות בארץ

רוטמן: "מני מזוז צריך לבקש סליחה. התנהג בתקופת ההתנתקות כאחרון הפאשיסטים"

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, זעם על שופט בית המשפט העליון בדימוס שטען שבעת ההתנתקות המערכת גילתה סבלנות נגד חוסמי הכבישים: "אין לו טיפת יושרה"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, תקף היום (חמישי) בחריפות את שופט בית המשפט העליון בדימוס, מני מזוז, שהתייחס לפעילות האכיפה נגד מפגיני שמאל, שבימין טוענים כי היא רכה עד כמעט לא מורגשת, בהשוואה לאכיפה הנוקשה שבוצעה נגד הפעילים שהתנגדו להתנתקות.

בריאיון לכאן רשת ב', טען מזוז כי חלק מהפעילים נגד פינוי גוש קטיף ויישובי צפון השומרון פעלו "באלימות עם אלמנטים טרוריסטיים", ולעומת זאת המערכת גילתה סובלנות כלפי חוסמי כבישים. מזוז יצא גם נגד חוק צמצום עילת הסבירות, וכינה אותו "מהלך שמטרתו השתלטות על מוקדי הכוח במדינה".

רוטמן, שהתראיין לערוץ הכנסת, הגיב לדבריו של מזוז וקרא לו לבקש סליחה: "ציפיתי ממזוז שיבוא ויגיד 'פעלתי כאחרון הפאשיסטים. עצרתי אוטובוסים שהיו בדרכם לצפון להפגנות, ועצרתי ילדות בנות 14 עד תום ההליכים. העלמתי עין משוטרים שפוצצו גולגלות'. ציפיתי ממזוז שיגיד 'זה זמן טוב לבקש סליחה'. אבל זה היה יכול להיות אם היה מדובר באדם אחר, שהוא אדם ישר. מאחר ומדובר באדם  ששיקר במצח נחושה בעודו שופט מכהן, אז אני לא מצפה ממנו".

רוטמן הזכיר מקרה שמזוז, כשופט מכהן, התבקש על ידי שר המשפטים דאז, אמיר אוחנה, לפסול עצמו מלדון בעתירה נגד הארכת כהונת ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד. אוחנה טען כי מתקיימות נסיבות שיש בהן כדי ליצור חשש ממשי למשוא פנים בניהול המשפט. זאת לאחר שמזוז העביר ביקורת על תפקודו של אוחנה כשר.

על פי רוטמן "מזוז אמר שאוחנה שר לעומתי. ביקשנו שיפסול עצמו, ואז אמר שהוא דיבר על שר אחר. אין לו טיפת יושר. וזה קשור לעילת הסבירות, כי הוא האיש שקבע את הסטנדרטים לעילת הסבירות כשהיה היועץ המשפטי לממשלה. זה האיש שבתור שופט אמר לשר 'לא סביר שתמנה פרקליט מדינה לשלושה חודשים בתקופת ממשלת מעבר'. אבל הוא עצמו ביקש להתמנות לשמונה שנים בזמן בממשלת מעבר. אין לו טיפת יושרה והעובדה שהוא מונה לשופט בעליון, זה היה כפרס על הדברים הנוראיים שעשה בתקופת ההתנתקות, ועל הפגיעה הנוראה בזכויות אדם תחת פיקוחו".

בריאיון לכאן רשת ב' ניסה מזוז להסביר את האכיפה שהתנהלה בזמן תקופת ההתנתקות, נגד מי הופעל כוח רב ומול מי גילו מדיניות סובלנית. על כך אמר מזוז: "ההתנגדות לתוכנית ההתנתקות הייתה אלימה, לפעמים אלימה מאוד, היא כללה הרבה פעולות של אלימות, אפילו אלמנטים טרוריסטיים, היא כללה הצטיידות באמצעי לחימה, היא כללה פגיעה פיזית בחיילים ושוטרים, ונגד אלה הייתה האכיפה המחמירה. נגד אלה שרק חסמו כבישים וחסמו צמתים, שזה היה מעשה 'יום ביומו' אנחנו גילינו דווקא מדיניות סובלנית".

בסוגיית צמצום עילת הסבירות אמר מזוז כי "אסור להסתכל על חקיקת הסבירות כדבר שעומד בפני עצמו. הוא חלק ממהלך גדול שלא מוסתר גם. המטרה שלו היא לא מוסתרת, היא בעצם השתלטות על כל מוקדי הכוח במדינה".

תגיות:מני מזוזשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה