חדשות בעולם

"מאות אלפי שקלים": בכמה נמכר טלפון ישן מ-2007 שמעולם לא יצא מהאריזה?

המכשיר, שיוצר במהדורה הראשונה אי פעם, נמכר במכירה פומבית תמורת 190 אלף דולר, למרות שדרשו מחיר התחלתי של 50 אלף דולר תמורתו. מה הסיבה?

  • ב' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה הייתם משלמים על מכשיר טלפון ישן שיצא מהמלאי לפני מספר שנים? סביר להניח שלא הרבה, אם בכלל. ובכן, מכשיר אייפון מהמהדורה הראשונה, שיוצר בשנת 2007, נמכר בימים האחרונים תמורת מאות אלפי שקלים. ליתר דיוק, כ-190 אלף דולר (כ-684 אלף שקל), במכירה פומבית.

המכשיר זכה לכינוי "הגביע הקדוש" והוא נמכר עם נפח זיכרון של 4 ג'יגה בלבד. ההערכה הראשונית הייתה שיימכר ב-50 אלף דולר "בלבד", אך ההצעות שנמסרו לבית המכירות שמכר אותו הלכו ועלו. לא פחות מ-28 הצעות הוגשו במכירה פומבית שנערכה באופן מקוון - ערכו לא הפסיק לעלות והוא נמכר לבסוף ב-190,372.80 אלף דולר.

בית המכירות שמכר את הפריט טען כי בתשעת החודשים האחרונים שני מכשירים נוספים של אייפון מאותה שנה, עם נפח של 8 ג'יגה תמורת סכומים שנעים בין 39-63 אלף דולר. המכשיר נחשב לפריט אספנות ומצבו היה נהדר, משום שלא יצא מהאריזה. פריטי אספנות מתוצרת אפל נמכרים במחירים דומים במכירות פומביות.

לפני מספר חודשים נמכרו זוג סנדלי בירקנשטוק ישנים בבעלות מייסד החברה סטיב ג'ובס – נעליים שרצה להשליך לפח, תמורת 200 אלף דולר.

תגיות:פלאפוןמכירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה