חדשות בארץ

רוטמן תוקף: "רוצה שיסבירו לי איך עילת הסבירות קשורה ליחסי ישראל-ארה"ב"

יו"ר ועדת החוקה אינו מבין מדוע ארה"ב מתערבת בתהליכי חקיקה ישראלים: "הסדרים בשאלה מיהו הפוסק האחרון, שאלות הערכיות האם נבחרי הציבור או מערכת המשפט, זו שאלה שכל מדינה צריכה להסדיר לעצמה"

  • ב' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן, העניק הבוקר (חמישי) ריאיון לכאן רשת ב', והתייחס לוועדה לבחירת שופטים, לקידום פסקת ההתגברות, ולמאמרו של תומאס פרידמן בעיתון הניו יורק טיימס.

בראשית דבריו הבהיר רוטמן אין עוד הצדקה להרכב הוועדה לבחירת שופטים. "נתניהו אמר מפורשות – הוועדה לבחירת שופטים סיימה את דרכה כי אין לה הצדקה", אמר. "גם שם בארה"ב שופטים לא ממנים את עצמם, אלא נבחרי ציבור בוחרים בהם. מתווה הפשרה של אלבשן וניזרי הוא פחות טוב ממה שהם פרסמו לפני כמה חודשים, היו טובים יותר".

על קידום פסקת ההתגברות אמר כי "בין הקריאה הראשונה לשנייה והשלישית הכנסנו שינויים מאוד גדולים".

בנוגע לטענתו של פרידמן, שטען כי ביידן מתריע מפני פגיעה בדמוקרטיה הישראלית והיחסים עם ארה"ב, אמר רוטמן: "אין לפרידמן מקום בתקנון הכנסת. אני בכלל לא חושב שיש איזושהי לגיטימציה למעורבות בהליכי חקיקה, במיוחד לא בנושאי פנים".

"קשה לי מאוד להבין דרך המסרים של תומאס פרידמן, אני רוצה שיסבירו לי איך עילת הסבירות קשורה ליחסי ישראל-ארה"ב", תקף רוטמן. "אם הם רואים בזה ערכים משותפים בדמוקרטיה, אני בהחלט בעד שמערכת המשפט שלנו תהיה יכולת לעסוק במינויים בכירים בשירות המדינה – בדיוק כמו מערכת המשפט האמריקאית. אני חושב שהערכים המשותפים שלנו מחייבים שגם אצלנו המצב יהיה דומה להם".

עוד אמר: "לצערי התרגלנו להתערבות ביחסי יו"ש ובינלאומיים, אני חושב שאפשר להתייחס לביידן, אבל גם להגיד, כמו שראיתי הרבה אנשים, שמי שנמצא בראשי השדולות, כולל דמוקרטים ורפובליקנים, שאומרים שהנושא הזה, זה נושא שישראל צריכה לטפל בו בעצמה".

רוטמן סיים את דבריו באמרו: "אפשר לדון ולהתווכח, בין ישראל לארה"ב יש מערכת יחסים טובה. לפעמים היו התערבויות והתנגשויות בין האינטרסים, הסדרים בתוך המשטר בישראל, הסדרים בשאלה מיהו הפוסק האחרון, שאלות הערכיות האם נבחרי הציבור או מערכת המשפט, זו שאלה שכל מדינה צריכה להסדיר לעצמה".

תגיות:שמחה רוטמןעילת הסבירותועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה