חדשות בארץ

לצד התפרעויות במשכן: אושר חוק צמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית

אחרי 40 שעות של דיונים ולמעלה מ-27 הסתייגויות, ועדת החוקה אישרה את החוק. התפרעויות נרשמו באולם, כשהיועצים הפרלמנטריים של חברי כנסת מהעבודה התפרצו בצעקות להצבעות על הרביזיות והורחקו מהמקום

  • ב' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אחרי 40 שעות של דיונים מרתונים והצבעה על למעלה מ-27 אלף הסתייגויות, ועדת החוקה אישרה הלילה (בין רביעי לחמישי) את החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאות שנייה ושלישית. ההצעה אושרה בנוסח ה"לא מרוכך" שלה, זאת במסגרת ההצעה לתיקון חוק יסוד: השפיטה.

9 ח"כים הצביעו בעד ההצעה, רק 7 הצביעו נגד. במהלך ההצבעה פרצה מהומה במקום. חברי האופוזיציה  צעקו "בושה" לעבר חברי הקואליציה והמאבטחים נאלצו להתערב. ח"כ גלעד קריב (העבודה) התבקש לצאת החוצה לאחר שהציג תמונות של בית הדין בהאג וטען כי ח"כ שמחה רוטמן מפקיר את חיילי צה"ל.

ההצבעה החלה מיד לאחר שוועדת החוקה הצביעה על ההסתייגויות ועל 27,670 רביזיות. יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, אמר: "אני מקווה שההתנהלות שהייתה פה במהלך ההצבעות לא תהפוך להיות הרגל בכנסת ושנדע איך לנהל מחלוקות בלי שבירת כלים. נעניתי באופן כמעט גורף לכל בקשה בנושא ההצבעות, גם אם חשבתי שהיא מוגזמת והולכת יותר מדי לקראתכם בצל ההפרעות החמורות של חברי האופוזיציה, והניסיונות לשבש הצבעה דמוקרטית. הייתה פה התנהגות מחפירה של חברי האופוזיציה שביזו וצעקו על עובדי כנסת".

ח"כ אופיר כץ, יו"ר הקואליציה, תקף בחזרה: "דיוני ההצבעות לוו בהפרעות בלתי פוסקות בדיבורים וצעקות שנועדו לבלבל את צוות הוועדה. היה בולט ושקוף שניסיתם להראות פגם בהליך, מה שהוכח כלא נכון. יצרתם פייק פגם. אתם חבורת בכיינים והחוק יעבור".

עוד קודם לכן, נרשמה מהומה בוועדת החוקה. יועצים פרלמנטריים של חברי כנסת מהעבודה התפרצו בצעקות להצבעות על הרביזיות. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי לא גינתה את המעשה ואמרה: "גאה ביועצות וביועצים הפרלמנטריים של סיעת העבודה".

בעקבות האירוע - יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה הנחה את קצין הכנסת להרחיק אותם ממשכן הכנסת עד סוף כנס הקיץ. קצין הכנסת טען כי ההתפרעות תוכננה מראש ומטרתה הייתה להביא לשיבוש ולהפסקת ההצבעות. "אירוע חמור חסר כל תקדים שאין לעבור עליו לסדר היום", אמר.

תגיות:הרפורמה המשפטיתעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה