חדשות בארץ

אחרי ההכרה הישראלית בסהרה המערבית: מלך מרוקו הזמין את נתניהו לביקור

מוחמד השישי שלח איגרת והזמין את ראש הממשלה לבקר במדינתו. המלך הודה לישראל על הנכונות להכיר בריבונות מרוקו בסהרה המערבית, ואמר כי "הביקור יפתח אפשרויות חדשות לחיזוק היחסים בין המדינות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מלך מרוקו מוחמד השישי הזמין הערב (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור במרוקו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההזמנה שוגרה במכתב אישי, בו הודה המלך למדינת ישראל על נכונותה להכיר בריבונות מרוקו בסהרה המערבית.

המלך כתב לראש הממשלה כי "הביקור יפתח אפשרויות חדשות לחיזוק היחסים בין מדינותינו". בעקבות ההזמנה, ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, ושר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, סיכמו לתאם מועד לביקורו של נתניהו במרוקו.

ישראל הכירה שלשום בריבונות מרוקו על סהרה המערבית, כ-40 שנה אחרי שמרוקו כבשה את האזור שהסכסוך על השליטה בו נמשך כבר עשרות שנים. ההכרה הישראלית נמסרה במכתב ששלח נתניהו למלך מוחמד השישי.

ישראל ומרוקו חתמו לפני כשנתיים וחצי על הסכם, כחלק מ"הסכמי אברהם". לאחר ההודעה על ההכרה בסהרה המערבית כשטח ריבוני מרוקני, אמר נתניהו: "ההחלטה הישראלית תשתקף בכל המסמכים והפעולות הרלוונטיים של ממשלת ישראל, ותועבר לאו"ם ולארגונים האזוריים והבינלאומיים שבהם חברה ישראל, וכן למדינות שאיתן מקיימת ישראל יחסים דיפלומטיים".

נתניהו אמר עוד כי ישראל "בוחנת בחיוב" פתיחת קונסוליה בעיר דאחלה שבסהרה המערבית.

תגיות:מלך מרוקובנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה