בריאות ותזונה

מיץ גזר או פיתה קלה – מה יותר משמין?

האם יכול להיות שמיץ גזר, שנחשב בריא כל כך, מכיל יותר קלוריות מכריך פיתה קלה? ד"ר רוזמן משיבה

אא

האם יכול להיות שבכוס מיץ גזר יש הרבה יותר קלוריות מכריך פיתה קלה? מסתבר שכן. ד"ר מאיה רוזמן אמרה בתוכנית הרדיו שלה שעל פי רשת בתי קפה, במנת מיץ גזר יש יותר משש כפיות סוכר (!).

"יש לי מכונת מיצים בבית, אני צריכה יותר מחצי קילו גזר כדי להכין כוס מיץ גזר אחת בינונית", מסבירה רוזמן. "כל הסיבים התזונתיים חסרי הקלוריות שהיו בגזר נשארים במכונה. מיץ הגזר מכיל בעיקר את הסוכר שהיה בגזר. וכן, גם הרבה ויטמין A.  בכוס קטנה של מיץ גזר שתיים וחצי כפיות סוכר, בכוס גדולה מעל שש כפיות".

רוזמן הוסיפה כי "לפי הטבלאות של רשת בתי הקפה, במנה של מיץ גזר יש 170 קלוריות, שזה יותר מפיתה קלה עם פרוסת גבינה צהובה וירקות. ומה יותר משביע?", שאלה רוזמן את המאזינים וציינה כי "בכוס מיץ גזר יש יותר קלוריות מקפה הפוך גדול. מסקנה – מיץ גזר הוא לא ירקות חופשי בדיאטה... יש לחשב אותו כמו כל נשנוש אחר".

לסיום ציינה רוזמן כי "היתרון של מיץ גזר לעומת גזר טרי הוא, שלגוף הרבה יותר קל לספוג ממנו את כל הוויטמינים, בהשוואה לגזר שלם עם כל הסיבים התזונתיים, שחלק ממנו לא מתעכל ויוצא כמו שהוא ואז הגוף גם מפסיד חלק מהערך התזונתי".

האמור בכתבה אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד

 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה