חדשות בארץ

אמסלם נגד היועמ"שית: "כאוס במדינה והיא לא רואה ולא שומעת"

השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, טען לא אחת כי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית יצאו משליטה בהיעדר אכיפה. הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי בהרב מיארה: "תזיז אותה - פתאום תראה שכל מי שעובר על החוק נענש על פי החוק"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

השר דודי אמסלם, המשמש כשר לשיתוף פעולה אזורי ומכהן גם כשר נוסף במשרד המשפטים, תקף היום (רביעי) במליאה את היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה.

אמסלם התייחס בנאומו להפגנות נגד הרפורמה המשפטית, בין היתר לחסימת נתב"ג והפגיעה אתמול בתנועת הרכבות, ובעיקר למספר הזעום של כתבי האישום והטיפול במפגינים. השר הפנה אצבע מאשימה כלפי מיארה, שבשבוע שעבר פרסמה חוות דעת המתירה בין היתר את החסימות.

"בסוף הממשלה באמת לא שולטת, הפקידים מחליטים מה שהם רוצים. אתמול סגרו את הרכבת - הכול טוב, שדה התעופה - הכול בסדר, מדינה בכאוס - הכול בסדר. היועצת המשפטית לממשלה עושה פנים ורולים ולא רואה כלום. היא לטעמי הבן אדם הכי מסוכן היום במדינת ישראל. יש היום מרד הלכה למעשה בצה"ל, והיועצת המשפטית לא רואה ולא שומעת. כל פקיד עושה מה בראש שלו, מי זו הממשלה? אה... הממשלה ממליצה".

השר הוסיף: "קראנו לה שבוע שעבר לישיבת ממשלה, הגיעה עם פרקליט המדינה, עם כל החבורה. בדיחה עשתה שם. עד שלא נזיז אותה משם, אנחנו היינו צריכים להזיז אותה כבר אתמול, זה נזק ביטחוני. הגברת הזו לטעמי מהווה סכנה ליציבותה של מדינת ישראל דמוקרטית. תזיז אותה - פתאום תראה שכל מי שעובר על החוק נענש על פי החוק. נהפוך להיות מדינה נורמלית, שעבריין - פועלים נגדו".

מיארה התייחסה אתמול לביקורת שהושמעה כלפיה על אופן הטיפול של מערכת אכיפת החוק בהפגנות. בכנס בפרקליטות טענה כי "לאחרונה התגברו המתקפות על מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף במדינה. תוקפים את היושרה שלנו כאילו אנחנו מוטים לצד זה או אחר, מונעים משיקולים זרים. הטענות מקוממות וחסרות יסוד".

בהתייחסה לתיקים שעוסקים במחאה, הוסיפה מיארה כי "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים או בתיקי חקירה. גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף. נמשיך לפעול כתמיד, לפי העובדות. לפי הדין".

תגיות:דודי אמסלםהיועמ"שית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה