חדשות בארץ

מאבק ההורים ניצח: שר החינוך בוחן הצבת מצלמות בגני עירייה

עליית שלב במאבק ההורים על רקע מקרי ההתעללות בגני ילדים: שר החינוך יואב קיש מקים וועדה מיוחדת שתבחן אפשרות להצבת מצלמות בגני ילדים

אא

עליית שלב במאבק הורים על רקע מקרי ההתעללות שנחשפו בגני ילדים: שר החינוך יואב קיש החליט להקים ועדה מיוחדת שתחליט האם להציב מצלמות בגני עירייה ובגנים ציבוריים, שבהם מתחנכים ילדים בגילאי 3-6. 

על פי הדיווח הראשוני שהתפרסם בחדשות 12, בוועדה ישולבו לא רק נציגי הסתדרות המורים אלא גם אנשי מקצוע כמו גננות ופסיכולוגים ואפילו הורים לילדים בגן. 

יו"ר ההסתדרות יפה בן דוד הביעה את התנגדותה להצבת המצלמות, בעוד שקיש עצמו טוען כי כשילד לא יכול לדבר ולהביע את עצמו ולספר האם הרביצו לו או השפילו אותו, "כדאי שיהיו מצלמות".

עוד הוסיף ואמר כי המבחן והמדד שעל פיו ייקבע האם להציב מצלמות יהא יכולתו של הילד להסביר את עצמו ולספר על התעללות כזו או אחרת שעבר. לדברי בן דוד, שכאמור, התנגדה למהלך, מדובר בעלויות גבוהות שהאוצר יצטרך להעביר לרכישת המצלמות, ולעת עתה - אין לכך תקציב. 

בנוסף לזה, הציעה כי מי שתינתן לו גישה למצלמות הם שוטרים או מפקחות של משרד החינוך, ורק כאשר יש חשד סביר להתעללות אלימה מצד מטפלת או גננת. 

עם זאת, יצוין כי עצם הקמת הוועדה היא הישג משמעותי עבור ההורים שנאבקו להשמיע את קול ילדיהם, ולא רק. במקביל לצעד זה יקודם השבוע לדברי קיש גם תיקון של חוק הפיקוד, שיתיר כניסת מפקחות ממשרד החינוך לגני ילדים ופעוטונים, גם ללא הודעה מוקדמת.

תגיות:מצלמותגני ילדיםיואב קישמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה