חדשות בארץ

ההסתדרות הרפואית נגד הרפורמה המשפטית: מערכת הבריאות בשביתה חלקית

מערכת הבריאות תושבת היום בשעת 8:30-10:30 בבקר, כחלק ממאבק ההסתדרות הרפואית נגד קידום חקיקת הרפורמה המשפטית

  • א' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שביתה חלקית במערכת הבריאות: ההסתדרות הרפואית תשבית הבוקר (רביעי) את מערכת הבריאות בין השעות 8:30 ל-10:30 בבוקר, זאת במחאה נגד חקיקת עילת הסבירות.

בהודעת ההסתדרות נכתב: "מתוך אחריות, אנו הרופאים, נעשה כל שביכולתנו על מנת למנוע את הפגיעה בציבור המטופלים".

מדובר בשביתה מצומצמת יחסית. טיפולים וניתוחים בהם הוחל קודם לתחילת שביתת המחאה לא יידחו אלא יתקיימו כמתוכנן. מטופלים שיגיעו לטיפולים ולפרוצדורות רפואיות, אשר לא ניתנה להם הודעה על דחייתם, יקבלו את הטיפול. גם טיפולי חירום יינתנו כסדרם.

ח"כ אביחי בוארון מהליכוד תקף בחריפות את ההסתדרות הרפואית בריאיון לרדיו 'קול חי':  "המשמעות של התקפלות היא שהעם מתקפל בפני אנשים עם יותר כסף או עם יותר תארים אקדמאיים. אם אצלינו בציונות הדתית, באזורים מסוימים שיש יותר קצינים נבקש יותר? הדמוקרטיה היא לכבד את דעת הרוב ולתקן את מערכת המשפט.

"גם בעניין הרופאים, יש שבועת רופאים. לא יכול להיות שרופא יפר את שבועת הרופא ויפקיר את מטופליו? אני רוצה לחזק את ידי הרופאים שממשיכים להישאר ליד החולים. מי שעוזב, שתישלל ממנו תעודת הרופא", הוסיף בוארון.

"פרופ' ציון חגי לקח בשבי אלפי רופאים שלא רוצים בכך. גם ארנון בן דוד, שהיה מנוע משמעותי במחאה שעברה, הבין שהעובדים לא איתו. הם ראשי ועד עובדים, הרפורמה לא קשורה אליהם. יום ראשון, ה' באב, נעשה מחאת אחדות ותמיכה ברפורמה. נתאסף ונעודד את הממשלה וראשה בימים המתוחים הללו", לשון בוארון.

תגיות:שביתה חלקיתמערכת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה