חדשות בארץ

בעקבות גילוי חיידק: צפוי מחסור במוצרי מטרנה מהדרין שלב 1

חיידק ממשפחת חיידקי המעיים התגלה בקו ייצור של 'מטרנה מהדרין' שלב 1. למרבה המזל, החיידק התגלה בבדיקות שגרתיות עוד לפני שהמזון יצא מהמפעל לשיווק, והתרכובות הנגועות הושמדו

אא

חיידק ממשפחת חיידקי המעיים התגלה בקו ייצור מטרנות מהדרין שלב 1, לתינוקות בגילאי 0-6 חודשים - כך עדכנה חברת מטרנה. בחברה הדגישו, כי התרכובות בהן נמצא החיידק לא יצאו מהמפעל לשיווק אלא הושמדו עם גילויין.

בהודעת החברה צוין כי "צפוי חוסר במוצרי מהדרין שלב 1. זאת בשל בדיקה שגרתית במפעל בעקבות ממצאים מיקרובאליים שנמצאו לאחרונה, החורגים מהסטנדרט המקובל. הממצאים נתגלו הודות לבדיקות איכות וסטנדרטים קפדניים, עוד בטרם יציאת המוצרים משטח המפעל לחנויות".

"למען הסר ספק - כל מוצרי מטרנה הנמצאים בחנויות שווקו רק לאחר שכל הבדיקות הנדרשות נמצאו תקינות, לפי סטנדרטים לייצור מזון תינוקות. משרד הבריאות עודכן על ידי מטרנה באופן מיידי, והחברה פועלת עימו בשיתוף פעולה מלא. אנו מתנצלים על אי הנוחות".

ממשרד הבריאות נמסר: "מדיווחי החברה, כלל המוצרים ששווקו עברו את הבדיקות הנדרשות, וזאת בהתאם לאמות המידה אשר נקבעו ברגולציה הרלוונטית במוצרים אלו. משרד הבריאות ממשיך לפקח ולוודא שעסקי מזון מממשים את אחריותם כלפי הצרכן לשמירה על בטיחות המזון, במטרה להגן על בריאות הציבור".

החיידק שהתגלה, בשם כרונבקטר, עלול לגרום לדלקת קרום המוח, זיהומים בדם, מחלות חום ואף למקרי מוות של תינוקות. בעבר נרשמו מקרים שבהם תינוקות רכים בעלי מערכת חיסון חלשה - סבלו מפרכוסים, בכי כואב שלא נגמר ועוויתות גוף מלוות בחום, בשל חלב שהחיידק נמצא בו. ואם חשבנו שמדובר בחיידק נדיר, הרי שההפך הוא הנכון שכן חיידק זה שכיח באבקות חלב לתינוקות, ומצוי לעתים אף בתה ובמזונות יבשים. 

תגיות:זהירותמהדריןמטרנהחיידק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה