חדשות בארץ

הרופאים מזהירים: "מאיימים על אזרחי ישראל בשביתה - בניגוד לשבועת הרופא"

מאות רופאים שלחו מכתב נגד יו"ר ההסתדרות הרפואית, על רקע האיומים להשבית את מערכת הבריאות: "מתנצלים בפני הציבור הישראלי על התנהגותם חסרת האחריות של חלק קטן וקולני מעמיתינו למקצוע, המתנהל באופן שערורייתי, מאיים ודוחף להשבתה"

  • כ"ט תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאות רופאים, פרופסורים ודוקטורים, פרסמו אמש (שני) מכתב נגד יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, על רקע האיומים להשבית את מערכת הבריאות בשל הרפורמה המשפטית. הם כתבו כי "איומים על אזרחי ישראל בשביתה, יגרמו לפגיעה במטופלים זאת בניגוד לשבועת הרופא".

"אנו, מאות רופאים, רובנו חברים בהסתדרות הרפואית בישראל", כתבו במכתב. "ומקצתנו עזבנו אותה כשהתחילה לנקוט דעה פוליטית), רואים בצער וזעזוע את איומי הנהגת ההסתדרות הרפואית להשבית את מערכת הבריאות. אנו מתנצלים בפני הציבור הישראלי על התנהגותם חסרת האחריות של חלק קטן וקולני מעמיתינו למקצוע, המתנהל באופן שערורייתי, מאיים ודוחף להשבתה, וזאת בהסתמך על זריעת דיסאינפורמציה, אמירות חסרות בסיס ופרשנויות מעוותות. הם מדמיינים שחיקה במאפייני הדמוקרטיה בישראל, ובעקבותיה פגיעה דמיונית ברפואה רק כי לשלטון המדינה נבחרו אנשים בעלי דעות שונות משלהם".

"מדהים לראות רופאים הנוטשים את עבודתם הרפואית בזמן הפגנות ואסופות מחאה, תוך פגיעה ישירה במטופלים שלהם", המשיכו. "עצוב לראות רופאים מכניסים סמלי מחאה למרחב הטיפולי ופוגעים באמון המטופל. אותם רופאים גם יוצרים מצג שווא, כאילו כל הרופאים במדינת ישראל בעלי דעה פוליטית אחת, ומשחירים בעזות מצח את פני הרפואה הציבורית הטובה והישרה הקיימת בישראל. אנו קוראים להפרדה מוחלטת של כל עמדה פוליטית מהתנהלות מקצועית ורפואית ומוחים בתוקף על כל דמיונות השווא וניסיונות ההפחדה שחברינו למקצוע נוקטים בהם על מנת להשליט את דעתם הפוליטית על סדר היום בחברה הישראלית".

בסיום המכתב פנו הרופאים ליו"ר ההסתדרות פרופ׳ ציון חגי וכתבו לו: "ההסתדרות הרפואית, מהיותה ארגון עובדים, אמורה לייצג אותנו ככזו. בסוגיות פוליטיות אנחנו בוחרים את נציגינו בכנסת. אנו קוראים לך להתעשת. עצור את הטירוף הזה. אל תאיים על אזרחי ישראל בשביתה, אל תגרום לפגיעה במטופלים בניגוד לשבועת הרופא. עסוק ברפואה ובקידומה - זה המנדט היחיד שקיבלת מאיתנו".

תגיות:רופאיםמחאההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה