חדשות בארץ

נתניהו: "ההסתה לסרבנות והסרבנות מנוגדות לדמוקרטיה ולחוק, ומסכנות את הביטחון"

ראש הממשלה התייחס, בפתח ישיבת הממשלה, לאיומי הסרבנות: "בדמוקרטיה, הצבא כפוף לממשלה הנבחרת ולא להיפך. הממשלה לא תקבל סרבנות"

  • כ"ח תמוז התשפ"ג
נתניהו (צילום: AMIT SHABI/POOL)נתניהו (צילום: AMIT SHABI/POOL)
אא

הממשלה התכנסה היום (שני) לישיבתה השבועית, יום לאחר שחרורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשפוז בבית החולים שיבא בעקבות התייבשות. בפתח הישיבה התייחס נתניהו למחאה נגד הרפורמה המשפטית, ותקף את הקריאות לסרבנות בצבא.

"אני שומע את הקולות בציבור, אני קשוב אליהם", אמר נתניהו. "כולנו דואגים לעתיד המדינה שלנו, כולנו נושאים בגאווה את הדגל שלנו, כולנו נאבקים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וכולנו יודעים שאין לנו מדינה אחרת. אבל אנחנו חלוקים על הדרך כיצד לעשות זאת – ובדיוק בשביל זה הלכנו לקלפי. אני אומר כאן ועכשיו – מדינת ישראל הייתה ותמיד תהיה מדינה דמוקרטית".

"תיקון עילת הסבירות, שמשפטנים בכירים ובכירים באופוזיציה תמכו בה רק לאחרונה ושמתבססת על מתווה שקבע שופט בית המשפט העליון המכהן נועם סולברג, לא רק שלא תהרוס את הדמוקרטיה – היא תחזק אותה. הטענה שבגלל תיקון עילת הסבירות הדמוקרטיה הישראלית כולה תקרוס – היא אמירה מנותקת מהמציאות שנועדה להפחיד את הציבור על לא כלום".

"לכל אלה שמניפים את דגל הדמוקרטיה, אני רוצה לומר כמה מילים על הדמוקרטיה: בדמוקרטיה, הצבא כפוף לממשלה הנבחרת ולא להיפך, ואילו במשטר צבאי הממשלה כפופה לצבא, או ליתר דיוק – לקבוצה בתוך הצבא. זהו ההבדל היסודי בין דמוקרטיה למשטר צבאי. ההסתה לסרבנות והסרבנות עצמה מנוגדות לדמוקרטיה ומנוגדות לחוק".

נתניהו ציין בהמשך דבריו כי "זה נכון לגבי כל דמוקרטיה. אבל בדמוקרטיה שלנו, ההסתה לסרבנות והסרבנות מסכנות באופן ישיר את הביטחון של כל אזרחי ישראל. הן מכרסמות בהרתעה מול אויבינו, שיכולים בקלות להתפתות למעשה תוקפנות נגדנו, והן מערערות את המשמעת בתוך הצבא, שהיא היסוד של קיום הצבא מלכתחילה".

"לא ייתכן שתהיה קבוצה בתוך הצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת 'אם לא תעשו כרצוננו – נוריד את השאלטר על הביטחון', כמו שלא ייתכן שעובדים בחברת החשמל או במקורות יאיימו על הממשלה שאם לא נחוקק כרצונם, הם יחשיכו את המדינה וימנעו מאזרחי ישראל לשתות מים. אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה, תכתיב כזה הוא הרס הדמוקרטיה".

"דווקא אלה שמניפים את דגל הדמוקרטיה היו צריכים להיות הראשונים להתייצב נגד התופעה הזאת. אני חוזר ואומר – הסרבנות מסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל. הממשלה לא תקבל סרבנות, הממשלה תפעל נגדה, והממשלה תנקוט את כל הצעדים הדרושים כדי להבטיח את ביטחוננו ועתידנו", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:סרבנותבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה