חדשות בארץ

כך התנהל המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תקוע: "5 וחצי שעות של מתח עצום"

סגן א', שניהלה את המרדף אחר המחבל, סיפרה: "הכוחות מצאו את רובה האם־16 של המחבל, שלוש מחסניות ודגל חמאס במכונית הנטושה. זה היה הרגע לפעול למעצרו"

  • כ"ח תמוז התשפ"ג
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

יממה לאחר פיגוע הירי בצומת תקוע, סגן א', קצינת המבצעים המיוחדים של החטיבה המרחבית עציון, העניקה הבוקר (שני) ראיון ל'ידיעות אחרונות', וסיפרה כיצד התנהל המרדף אחר המחבל, שנתפס 5 וחצי שעות לאחר הפיגוע במבנה סמוך למסגד בבית לחם.

"כוח מגדוד רם שאחראי על הגזרה נכנס ללכוד שני מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לאחרונה על מכוניות באזור, ולפתע נפתחה לעברם אש. מיד נערכנו עם כוח לגלות מי ירה ולתפוס אותו. בסביבות תשע ועשרה, כאשר הכוח עבר במוצב את התדריך האחרון, קיבלנו דיווח ראשוני על פיגוע ירי בצומת תקוע", סיפרה סגן א'.

א', שהבינה שייתכן שיש קשר בין שני האירועים, הקפיצה כוחות רבים כדי לנהל את המרדף אחרי המחבל שביצע את הפיגוע. "הקפצנו לאוויר אמצעי תצפית, שלחנו לוחמי איסוף ופרסנו חסימות כדי להגיע למחבל ולנשק שלו כמה שיותר מהר. רצינו לסכל כוונה שלו לצאת בחזרה מהעיר ולהמשיך במסע הרג באחד היישובים. כיתור העיר הצריך פעולה מדויקת. בהמשך נכנס מודיעין שהמחבל נטש את מכוניתו ליד מסגד בעיר ונכנס לתוכו. הורינו לכוח מילואים מגדוד 420, יחד עם לוחמי רם, לבדוק את הרכב יחד עם חבלנים, ובמקביל כוח נוסף מדובדבן נערך בעומק השטח ללכוד את המחבל. בין לבין עליתי מול המח"ט כדי להודיע לו – הכוחות מצאו את רובה האם־16 של המחבל, שלוש מחסניות ודגל חמאס במכונית הנטושה. זה היה הרגע לפעול למעצרו".

הכוחות כיתרו מבנה סמוך למסגד בבית לחם, ועצרו את המחבל. "זו הייתה סגירת מעגל מהירה", סיכמה א'. "זו תחושה מטורפת. במשך שעות בודדות הדופק עולה, לא אוכלים ולא נחים עד לרגע שהמחבל נתפס".

בפיגוע נפצעו באורח קשה אלראי קאפח בן ה-35 מהיישוב נוקדים, ושתי בנותיו רחל ואביגיל בנות ה-9 ו-12 באורח קל מרסיסים. לאחר שנותח אלראי בבית החולים שערי צדק, מצבו השתפר וכעת הוא מוגדר בינוני. "היה שם נס גדול", אמר אביו של אלראי, "המצב הולך ומשתפר. היה כדור שממש נגע בכבד וברוך השם הכיוון הוא של התייצבות והתאוששות".

תגיות:מחבלפיגוע יריתקוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה