חדשות בארץ

הרצוג ימריא לביקור מדיני בארה"ב: ייפגש עם ביידן, ינאם בפני שני בתי הקונגרס

נשיא המדינה ייפגש עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בבית הלבן, וינאם בפני שני בתי הקונגרס שיתכנסו למושב מיוחד לציון שנת ה-75 למדינת ישראל: "אדגיש את הצורך במאבק הנחוץ בשנאה ובטרור שאיראן מפיצה"

  • כ"ז תמוז התשפ"ג
הרצוג, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)הרצוג, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא מחר בלילה (בין שני לשלישי) לביקור מדיני בארצות הברית, במהלכו יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי שיתכנסו למושב מיוחד לציון שנת ה-75 של מדינת ישראל.

זהו ביקורו השני של הרצוג בארצות הברית מאז נכנס לתפקידו. הוא ייפגש עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בבית הלבן. השניים צפויים לדון בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים.

נאומו של נשיא המדינה בקונגרס יהיה הפעם השנייה בהיסטוריה בה נשיא ישראלי ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס האמריקאי – בית הנבחרים והסנאט. בפעם הראשונה נאם שם אביו, נשיא המדינה השישי חיים הרצוג, לפני יותר מ-35 שנה.

במהלך ביקורו בוושינגטון צפוי הנשיא להיפגש עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס. המפגש יעסוק בקידום יוזמות משותפות בתחום ההתמודדות עם משבר האקלים. בנוסף, ייפגש הרצוג עם בכירי הממשל האמריקאי, ביניהם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.

בהמשך הביקור יבקר הרצוג באומות המאוחדות בניו יורק, שם ייפגש עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. לאחר מכן הוא ייפגש עם מושלת ניו יורק, קת'י הוקול. כמו כן, ייפגש הנשיא עם ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, ועם חברי הקהילה היהודית, ביניהם גם מנהיגיה הצעירים, ויתארח באירוע חגיגי של הפדרציה היהודית של ניו יורק, הקהילה היהודית הגדולה בתפוצות.

הנשיא הזמין את לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין הי"ד שנפל בקרב ברפיח במהלך מבצע צוק איתן ומוחזק מאז על ידי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, להצטרף לפגישותיו בבית הנבחרים ועם מזכ"ל האו"ם. מלשכתו נמסר, כי הרצוג יעלה את עניינם של השבויים והנעדרים בכל פגישותיו.

את נשיא המדינה ילוו במהלך הביקור שגריר ישראל בארצות הברית, שגריר ארצות הברית בישראל ושגריר ישראל באומות המאוחדות.

"אני נרגש לייצג כנשיא מדינת ישראל את עם ישראל כולו בפני נציגיו הנבחרים של העם האמריקני לציון 75 שנים למדינת ישראל", אמר הרצוג לקראת הביקור. "ארצות הברית היא ידידתה ושותפתה הקרובה והמשמעותית ביותר של ישראל. מערכת היחסים בין מדינותינו היא ייחודית בעוצמתה, מה שהפך אותה, ובצדק, לברית בלתי ניתנת לערעור. אני מודה להנהגת הקונגרס האמריקאי, ובראשה ליו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי ולקודמתו ננסי פלוסי, על הזכות ההיסטורית לנאום בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס שיתכנס לרגל 75 שנים למדינת ישראל".

"אדגיש את הצורך במאבק הנחוץ בשנאה ובטרור שאיראן מפיצה תוך כדי חתירתה לנשק גרעיני ובהרחבת מעגל השלום האזורי", הוסיף הנשיא. "בנאומי ובפגישותיי אתייחס למארחיי כשותפים קרובים בכל הנושאים שעל הפרק, ובכלל זה האתגרים וההזדמנויות שלפתחה של החברה הישראלית. כחלק מפעולותיי לבניית גשרים וחיזוק היחסים בין ישראל ליהדות התפוצות, אשתתף באירוע דגל חשוב של הקהילה היהודית בצפון אמריקה, הגדולה שבקהילות היהודיות בתפוצות".

תגיות:יצחק הרצוגארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה