חדשות בארץ

צה"ל פעל בבית לחם: המחבל שביצע את הפיגוע ליד תקוע אותר מסתתר במסגד

מידע מודיעיני שהתקבל בשב"כ הוביל למקום המסתור של המחבל, במסגד בבית לחם. כוח צה"ל ולוחמי מג"ב כיתרו את המקום ועצרו אותו. פצוע הפיגוע נותח בבית החולים שערי צדק, ומצבו מוגדר בינוני

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:30)

כוחות צה"ל, בשיתוף פעולה עם לוחמי מג"ב ואנשי השב"כ, עצרו אחר הצהריים (ראשון) את המחבל החשוד בביצוע הפיגוע הבוקר ליד תקוע. בפיגוע נפצע באורח בינוני אלראי קאפח, בן 35 מהיישוב נוקדים, ושתי בנותיו נפצעו קל מרסיסים.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי קאפח עבר ניתוח, תחילה הוגדר מצבו בינוני-קשה אך בעקבות ההליך הרפואי מצבו התייצב, והוא מוגדר כעת בינוני.

מייד עם קבלת ההודעה על הפיגוע החלו כוחות צה"ל במצוד אחר המחבל. החשש היה כי המחבל יבצע פיגוע ירי נוסף בגזרה, בטרם ינסה להגיע למקום מסתור.

בעקבות מידע שהתקבל מהשב"כ, נכנסו כוחות צה"ל ומג"ב לבית לחם וכיתרו את מסגד א-רבאט, הסמוך למוקעטה בעיר הפלסטינית.

במקום התפתחו חילופי אש ועל פי דיווח פלסטיני חמוש אחד נהרג. דובר צה"ל אישר כי המחבל שביצע את הפיגוע "נעצר על ידי כוחות צה"ל ומג"ב והועבר לחקירת גורמי הביטחון".

מצה"ל נמסר כי המחבל הסגיר את עצמו. הלוחמים עצרו שני חשודים נוספים שעל פי החשד סייעו למחבל לאחר הפיגוע. כמו כן, בעת המעצר החרימו הכוחות את רכב המחבל ובו נשק מסוג M-16. גורמי הביטחון, שבדקו את זהות מבצע הפיגוע, העלו כי מדובר בפעיל חמאס.

מתחקיר הפיגוע עולה כי קאפח ושתי בנותיו, רחל ואביגיל בנות ה-9 וה-14, הגיעו לצומת תקוע באותה עת שהגיע למקום רכב המחבלים. מתוך הרכב הפלסטיני נפתחה אש לעבר מכוניתו של קאפח והוא נפגע בפלג גופו העליון. המחבלים נמלטו בנסיעה. בני המשפחה פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים.

נציין כי חמיו וחמותו של קאפח, דב ורחל קול הי"ד, נרצחו לפני 18 שנה בפיגוע ירי לעבר רכבם בציר כיסופים שבגוש קטיף.

בעקבות מעצר המחבל מסר שר הביטחון יואב גלנט: "מברך את כוחות צה"ל, מג"ב והשב"כ שעצרו את המחבל שביצע הבוקר את פיגוע הירי בתקוע. כפי שהוכחנו היום, כך נוכיח בכל פעם שנדרש, כל מעגל טרור ייסגר, כל מחבל ישלם מחיר כבד. שולח איחולי החלמה מהירה ובריאות שלמה לאלראי קפאח ולבנותיו שנפצעו בפיגוע. נרדוף ונשיג את אויבינו".

 

נשק המחבל והרכב ששימש אותו בפיגוע בתקוע (קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:בית לחםמחבלפיגוע בתקוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה