חדשות בארץ

הדיון בעילת הסבירות ו"הפתעה" במחאה - זה מה שצפוי השבוע

היום יימשך הדיון בוועדת החוקה בנוגע לצמצום חוק עילת הסבירות ושלב ההסתייגויות יימשך עד רביעי. בשני הבא צפויה ההצבעה על החוק. ומה מתכננים ראשי המחאה?

  • כ"ז תמוז התשפ"ג
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

אחרי שבוע של שיבושים, מחאות והפגנות, שבוע דרמטי צפוי להתקיים גם השבוע בכנסת. בתחילת השבוע שעבר אושר בקריאה ראשונה החוק לצמצום עילת הסבירות, אך היום (ראשון) יימשך הדיון בו בוועדת החוקה. המטרה היום היא לדון על נוסח החוק הסופי, זאת כחלק מההכנות לאישור החוק בקריאה שנייה ושלישית במליאה. מארגני המחאה הודיעו כי הם מתכננים "הפתעה" ושיבושים בכל הארץ לאורך כל השבוע, זאת במטרה למנוע את בליץ החקיקה.

הסיפור המרכזי יחל מחר, אז יאשרו בוועדת החוקה את הנוסח הסופי של החוק. ביום חמישי האחרון חל שינוי מסוים כשהוחלט כי לא יתאפשר להכיל את עילת הסבירות על "כל החלטה" של השרים וראש הממשלה. למשל, אם החוק יאושר לא ניתן יהיה להכיל את עילת הסבירות על ההחלטה של הקואליציה שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים.

ביום שני, ועדת החוקה תצביע על ההסתייגויות הרבות. ההערכה היא שעד יום רביעי שלב ההסתייגויות יסתיים והחוק יהיה מוכן ביום שני הבא, 24 ביולי, תחל ההצבעה על החוק בקריאה שנייה ושלישית. אם יאושר - עילת הסבירות על שרים ונבחרי ציבור תצומצם.

במקביל, ייערכו השיבושים וההפגנות. ביום שלישי הקרוב מתוכנן "יום שיבוש" נוסף, שיכלול גם חסימות כבישים.

תגיות:הפגנותהרפורמה המשפטיתעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה