חדשות בארץ

הושקה הרשות לזהות יהודית: ניר אורבך יעמוד בראשה

מינויו של אורבך אושר על ידי סגן השר אבי מעוז, שהשיק את הרשות החדשה. אורבך: "נפעל לרפא את השסעים ונחתור למציאת המכנה המשותף העמוק ביותר שלנו, הזהות הלאומית – יהודית"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חבר הכנסת לשעבר ניר אורבך מונה היום (חמישי) לשמש ראש הרשות לזהות לאומית יהודית. הרשות החדשה תפעל כיחידת סמך במשרד ראש הממשלה, תחת אחריותו של סגן השר אבי מעוז.

הרשות הוקמה מתוקף החלטת ממשלה ותעסוק בחיזוק הזהות הלאומית-יהודית, פיתוח פרויקטים בקרב הציבורים השונים בארץ, כולל בני נוער, מבוגרים, בעלי צרכים מיוחדים ואוכלוסיות נוספות.

בהצהרת ההקמה נמסר כי "הרשות תפעל לחיזוק ולביסוס הערכים של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, תוך שמירה על השורשים היהודיים והלאומיים והעמקת התרבות, המורשת היהודית, הדתית וההיסטורית, מאבות האומה ועד לתקופה זו".

ניר אורבך מסר לאחר המינוי: "אני רואה בתפקיד שליחות ציבורית חשובה, במיוחד בתקופה מורכבת זו, בה החברה הישראלית מפולגת, הרשות תפעל לרפא את השסעים ותחתור למציאת המכנה המשותף העמוק ביותר שלנו, הזהות הלאומית - יהודית שלנו, שהיא זאת שתביא לחיזוק האחדות בעם ישראל ולחיזוק החוסן של העם היהודי בארץ. הערכים היהודיים הם קונצנזוס ואני בטוח שנוכל לפעול יחד על מנת להרבות באהבת ישראל".

סגן השר מעוז הוסיף כי "השיקול המרכזי שעמד לנגד עיניי בבחירת מנהל לרשות החדשה הוא כיצד להקים את הרשות ולהכניסה לפעילות שוטפת בצורה המיטבית והמהירה ביותר, על מנת לממש את ייעודה של הרשות. המשימה החשובה והמיידית היא פיתוח והקמה של מערכת השקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי ספר, פרסומה והנגשתה להורים ולכלל הציבור".

תגיות:זהות יהודיתאבי מעוזניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה