הריון ולידה

העובר רוצה סוכר בהריון? חוקרים גילו שהאבא 'אשם' בכך

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה גילו את הסיבה שגורמת לעובר בבטן אמו להשתוקק לסוכר ברחם, והדבר קשור - לא פחות ולא יותר - לגנטיקה של האב

אא

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה גילו את הסיבה שגורמת לעובר בבטן אמו להשתוקק לסוכר ברחם, והדבר קשור - לא פחות ולא יותר - לגנטיקה של האב. 

על פי המחקר החדש שתוצאותיו פורסמו לאחרונה, הגנים של האם 'נלחמים' בגנים של האב במעין מלחמה נסתרת בתוך הרחם, וכבר אז, כמו אמא טובה, הגנים שלה מנסים להדוף את הסוכר כדי שהתינוק לא ייצא גדול מדי, ואילו הגנים של האב הם אלו שגורמים לעובר לרצות עוד ועוד סוכר ושומן. 

השאלה המעניינת שניצבה במרכז המחקר היא מה גורם לשוני הזה, למלחמה בין הגנים בתוך הרחם? והתשובה שנמצאה לכך היא מה שהחוקרים מכנים 'גורם גדילה דמוי אינסולין 2' או בשמו המקוצר IGF-2, שהוא גן גדילה גברי. 

מדובר בחלבון שלמעשה מווסת את רמת הספיגה של חומרים מזינים שהגוף מקבל מהמזון. ה-DNA של האב גורם לעובר לייצר את החלבון הזה ברמה גבוהה, ובאופן הזה הגוף שלו למעשה משתמש בחומרים המזינים יותר ממה שמשתמשת בהם האם. 

במהלך הניסוי בדקו החוקרים כיצד מגיבים עכברים כאשר מכבים להם את הגן הגברי וגילו שבזמן שהגן הגברי לא עובד, האם לא יכולה לתת לעובר את הכמות המספקת של הסוכר, שהוא צריך לצורך גדילתו התקינה. 

"הגנים שנשלטים על ידי האב הם 'חמדנים' ו'אנוכיים'", מסביר ד"ר מיגל קונסטנסיה, אחד ממובילי המחקר. "הגנים האלה ישתמשו במניפולציות כדי לגנוב את המשאבים האימהיים לטובת העובר, בזמן שהאם מייחלת להם".

"עם זאת, הגנים האימהיים מגבילים את גדילת העובר", מסבירה גם פרופ' אמנדה ספרוצי-פרי, אחת ממשתתפות המחקר. לדבריה, הגנים האימהיים מספיק 'חכמים' כדי להבטיח שהאם תשרוד למרות שהעובר לוקח ממנה חומרים מזינים, ויודעים מתי להפסיק את גדילתו באופן כזה שיוכל לעבור בתעלת הלידה.

תגיות:עוברהשפעהסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה