חדשות בעולם

הצעיר החרדי שריגש את צרפת: "בכל העולם ראו מה זה לב יהודי"

מנחם מנדל נרבוני, הצעיר החרדי שצולם בסרטון חברתי שמי שמציל אדם במצוקה, זוכה להכרה: "אמרתי לבחור 'אתה יודע, חיים רק פעם אחת. מה הבעיה שלך? אני אעשה כל מה שאתה רוצה כדי לעזור לך להתמודד עם הבעיה שלך'. כולם אומרים לי: 'כל הכבוד, זה קידוש השם גדול'"

  • כ"ד תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנחם מנדל נרבוני, צעיר חרדי מצרפת, עלה בימים האחרונים לכותרות בזכות מעשה טוב שעשה – עזרה לאדם במצוקה. כזכור, היוטיובר הצרפתי המפורסם די-מרסי ערך ניסוי חברתי ברשתות החברתיות, כשבדק האם אנשים יתגייסו לעזרת אדם במצוקה, שעומד לסיים את חייו. נרבוני היה שם וזכה לחשיפה עולמית - בעמוד היוטיוב, המונה למעלה מ-3 מיליון מנויים וקרוב ל-2 מיליארד צפיות, פורסם הסרטון בו די-מרסי שופך על עצמו דלק סמוך לבית קפה מקומי, ובודק מי ייחלץ לעזרתו. הוא שלף מצית, אבל באותו זמן זינק לעברו אדם אחד והפיל אותה מידו – זה היה נרבוני. אתמול (שלישי),מספר ימים לאחר החשיפה הגדולה, הוא דיבר על כך בראיון לאתר YNET.

נרבוני סיפר שלא ידע בזמן אמת שמדובר בניסוי. "צילמתי וידאו בשבילי הטיקטוק שלי ואחרי שסיימתי הלכתי ברחוב וראיתי בן אדם עם מכל דלק", סיפר. "בהתחלה חשבתי שאלה מים שהוא שופך על עצמו בגלל החום, אבל אחר כך ראיתי את הפנים שלו והבנתי שהוא עצוב ומדוכא, ושזה לא סתם מים. אחר כך ראיתי שהוא הוציא את המצית. כשראיתי בן אדם שבא לשרוף את עצמו ככה, האינסטינקט הראשון שלי היה לבוא ולקחת את האש. אמרתי לעצמי: לא ייתכן שלנגד עיניי אראה אדם מצית את עצמו, אז לקחתי את המצית וישבתי איתו".

"אמרתי לו שזה לא הדבר הנכון לעשות", משחזר נרבוני. "אמרתי: 'אתה יודע, חיים רק פעם אחת. מה הבעיה שלך? אני אעשה כל מה שאתה רוצה כדי לעזור לך להתמודד עם הבעיה שלך'. אחרי דקה הוא אמר לי שזה רק סרטון".

הסרטון הועלה ליוטיוב ב-8 ביולי והוסר מאוחר יותר בטענה שהוא "עלול להכיל תוכן אובדני". כך או כך, נרבוני קיבל כבר אלפי תגובות. "קיבלתי תגובות מכל העולם, מצרפת, מאמריקה ומהארץ", הוא מספר. "כולם אומרים לי: 'כל הכבוד, זה קידוש השם גדול וממש יפה. בכל העולם רואים עכשיו מה זה לב יהודי'".

עוד באותו נושא:

ויראלי | הניסוי החברתי שהדהים את הרשת: מי היה היחיד שהגיע לסייע?

תגיות:צרפתמנחם מנדל נרבוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה