מעניין

ויראלי | הניסוי החברתי שהדהים את הרשת: מי היה היחיד שהגיע לסייע?

הסרטון שמעורר הדים בעולם כולו: יוטיובר ביקש לבדוק האם עוברי אורח יסייעו לאדם במצוקה. התוצאות מדהימות: עשרות התעלמו ממנו לחלוטין, ורק בחור חובש כיפה נחלץ לעזרתו

  • כ"א תמוז התשפ"ג
(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

היוטיובר הצרפתי המפורסם די-מרסי dimerci TV ביקש לערוך ניסוי חברתי מול עוברי אורח בפריז: האם יתגייסו לעזרת אדם במצוקה, שעומד לסיים את חייו?

בעמוד היוטיוב שלו, המונה למעלה מ-3 מיליון מנויים וקרוב ל-2 מיליארד צפיות, פרסם די-מרסי סרטון שבו הוא כביכול שופך על עצמו דלק סמוך לבית קפה מקומי, ובודק מי מבין הנוכחים באזור ייחלץ לעזרתו. בסרטון נראה כי למרות שמטרתו ברורה, הסועדים בבית הקפה והעוברים והשבים בוהים בו ומתעלמים לחלוטין מהמצוקה שבה הוא נתון.

רק לאחר שהוא שולף מצית, זינק לעברו אדם אחד והפיל את המצית מידו. אותו אדם הינו צעיר יהודי חובש כיפה, שלאחר שהפיל את המצית, הוא הושיב את די-מרסי בצד כדי לנסות ולהרגיע אותו.

בימים האחרונים הסרטון הופץ בתפוצת ענק. נכון לעתה צפו בו מאות אלפים בערוץ היוטיוב של די-מרסי. הסרטון הפך לויראלי ברשת, וסביר להניח שצפו בו כבר מיליוני בני אדם.

הגולשים ברשת הביעו כבוד והערכה רבה לבחור הצעיר שלא היסס לרגע "והציל" את חייו של היוטיובר המפורסם, שמראהו היהודי הבולט גרם לקידוש שם שמים בקרב מיליוני הצופים בסרטון.

"עבודה נפלאה בחור צעיר, שאלוקים יברך אותך", הגיב אחד הגולשים. "איזה עולם חולה. הוא יכול להיות הבן או האח של כולם. בני אדם הפכו למאכזבים ענקיים. כולם מסתכלים עליו כמו חייזר אבל אף אחד לא קם כדי להציל אותו. האיש הזה הוא מלאך ונשאר לידו כדי להבטיח שהוא לא יעשה את זה יותר. אלוקים יברך את המלאכים האלה בכל רחבי העולם", ציין גולש נוסף.

תגיות:ניסויצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה