סלבס בהתחזקות

הקומיקאי המפורסם מפסיק להסתתר: "אני חולה פרקינסון"

הקומיקאי יעקב כהן הסתיר במשך שנים את המחלה שלו. "זה כמו ללכת עם תיק גב במשקל 200 ק"ג", הוא אומר, "אני גמור מרוב הסתרה"

אא

לאחר 8 שנים של הסתרה, הקומיקאי יעקב כהן חושף כי הוא מתמודד עם מחלת הפרקינסון. כהן בן ה-64 סיפר בראיון לידיעות אחרונות כי גילה את המחלה לאחר שחש כאבים חזקים בצוואר. "הרופאה בקופת חולים נתנה לי מכה בברך, הברך קפצה, והיא אמרה מיד: 'יש לך פרקינסון'. אמרתי לעצמי, 'מה היא מבינה הרופאה הזאת?'. אבל הלכתי לבדיקות נוספות והתברר שהיא צדקה. עכשיו אני כבר לא יכול לעשות את הפעולות שהייתי רגיל לעשות באופן אוטומטי. פתאום אני נהיה קשה יותר בדיבור, קשה יותר בהליכה".

גם ברגעים הקשים, כהן שומר על חוש הומור, כיאה לסטאנדפיסט. במופע החדש שלו הוא מספר: "ואז הרופא אמר לי: 'יעקב, יש לך פרקינסון'. וואלה, לא התחברתי. אמרתי לו, 'בפינצטה בחרת לי במחלה שפוגעת בדיוק בכל מה ששחקן לא יכול בלעדיו: תנועה, שיווי משקל, יציבות, דיבור. והכי גרוע, הכי גרוע – אני לא אוכל לקפל כביסה יותר, אשתי תהרוג אותי".

כהן סיפר שלא רצה שאנשים ירחמו עליו, אז הוא נמנע ממפגשים חברתיים. "התחמקתי גם מהרבה חברים טובים, בכל מיני קומבינות. יצאתי מהבית רק עם המשפחה או כדי לעשות הליכות וספורט. אם הייתי מגיע בכל זאת לכל מיני מפגשים, הייתי משתדל להיות במיטבי ולהסתיר".

כעת, עם התדרדרות המחלה, כהן החליט שהוא לא מסתתר יותר. "הגוף מאותת לי שאין לו יותר כוח להתמודד עם ההסתרות המיותרות. די, צריך לצאת עם המחלה מהארון. הייתי כבר גמור מעייפות, גמור מרוב הסתרה. הרגשתי כאילו אני סוחב עליי שק של מאה טונות ולא מצליח להוריד אותו ממני. עכשיו, כשכולם יידעו, יהיה לי הרבה יותר קל. המשקולת תרד סוף-סוף מהגב. כשאני ארעד, אני ארעד, וכשלא אהיה יציב, אני לא אהיה יציב".

גם בראיון לחדשות 12, כהן התייחס להשלמתו עם המצב הבריאותי המאתגר: "הדבר הזה זה תהליך איטי, לאט-לאט. אתה לא יכול להחזיר אחורה שום דבר, זה כמו ללכת עם תיק גב במשקל 200 ק"ג. לי זה היה קשה מאוד. הייתי חוזר הביתה ממוטט לגמרי. יעקב כהן חולה בפרקינסון חברים, זהו, נקודה".

כהן סיפר בעבר כי ההישג הכי גדול בחייו הוא החזרה בתשובה. הוא תיאר את שגרת יומו שכללה בית כנסת, הנחת תפילין וקיום מצוות. בנוסף, הוא חדל מלהופיע בסופי שבוע: "פתאום גיליתי את הסוד שלא מגלים לאחרים, שאפשר לא לעבוד בשבת. משהו שהיה לך כל הזמן, אבל ידעת שהוא קיים. פשוט המשכתי לא להופיע ולהקפיד באורח החיים שלי".

בראיון בשנת 2015 אמר כי "החזרה בתשובה נותנת לי הרבה כוח. פעם חשבתי שהכול בשליטתי. היום אני יודע שאם לא הולך, אז לא הולך. אני יודע שיש התנהלות מלמעלה בעולם, ואני יותר רגוע. התשובה נותנת לי איזון ופרופורציות".

תגיות:חזרה בתשובהיעקב כהןפרקינסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה