חדשות בארץ

סמוטריץ' הנחה את רשות המיסים: לבדוק שלילת הטבות מס מארגון אמנסטי

הסניף הישראלי של ארגון זכויות האדם, שקורא לחרם על ישראל, קיבל מכתב מרשויות המס המתריע על הכוונה לבצע בדיקה. משרד החוץ קבע בשנה שעברה, כי ארגון אמנסטי העולמי הפך ל"מחולל דה-לגיטימציה מרכזי בשיח האפרטהייד שמתנהל נגד מדינת ישראל"

(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)
אא

בהנחיית שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', רשות המיסים פתחה בבדיקה לשלילת הטבות מס על תרומות, נגד הסניף הישראלי של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל", בטענה כי הארגון קורא לחרם על מדינת ישראל, ולא עומד בתקנות חוק החרם. כך דיווח היום (רביעי) העיתון "ישראל היום"

חוק החרם קובע כי שר האוצר רשאי, בהתייעצות עם שר המשפטים ובאישור ועדת החוקה, לשלול הטבות מס על תרומות לארגונים אשר קוראים בפומבי להחרים את מדינת ישראל.

בשנה שעברה ארגון אמנסטי העולמי פרסם דו"ח בו האשים את מדינת ישראל בפשעי מלחמה, בהיותה מדינת אפרטהייד, וכן קרא להטלת אמברגו נשק על מדינת ישראל.

משרד החוץ הגיב בדו"ח משלו, וקבע כי הארגון הפך ל"מחולל דה-לגיטימציה מרכזי בשיח האפרטהייד שמתנהל נגד מדינת ישראל. הוא מנצל את תדמיתו כארגון זכויות אדם אובייקטיבי לכאורה, כדי לשמש כקטר של האשמת ישראל בהיותה מדינת אפרטהייד, ולהוות 'מקור סמכות' עבור גורמי ממסד, מפלגות פוליטיות וארגוני חרם ודה-לגיטימציה".

מאמנסטי ישראל נמסר בתגובה כי "אמנסטי ישראל קיבלה פנייה מרשות המיסים ואנו לומדים אותה. הטענה בדבר חוק החרם לא עומדת במבחן ההיגיון, שכן אנו ארגון ישראלי אשר פונה לקהל ישראלי, ולקהל זה אין אפשרות להחרים את המדינה שבה הוא חי".

בתגובה לפרסום על הכוונה של שר האוצר לשלול הטבת המס של ארגון אמנסטי, מסר שי גליק, מנכ"ל בצלמו, שהיה מעורב במאבק נגד אמנסטי: "המחרים - יוחרם. מי ששנים נלחם בישראל הגיע הזמן שיבין שהוא לא יזכה לקבל כספים מישראל. הטבת המס שייכת למי שדואג לאזרחי ישראל, ולא למי שמחרים את ישראל".

תגיות:אמנסטירשות המיסיםבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה