חדשות בארץ

תמונת התינוקת שהסעירה את הרשת: הוגשה תלונה במשטרה נגד ההורים

אתמול עלתה ברשתות תמונה המראה תינוקת "חוסמת" כביש כשלצידה מפגינים נגד הרפורמה המשפטית. מגיש התלונה מסתמך על הנחיה ישנה, לפיה הורים שישתמשו בילדיהם להפגנות יועמדו לדין

(קרדיט: לירון אלמוג, פלאש 90)(קרדיט: לירון אלמוג, פלאש 90)
אא

תלונה במשטרה הוגשה היום (רביעי) נגד ההורים של התינוקת, שצולמה אתמול במהלך ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, נגד הרפורמה המשפטית, כשהיא יושבת על שמיכה במרכז מעבר חציה ולכאורה חוסמת אוטובוסים.

אלפים הגיבו לתמונה ביממה האחרונה ומרביתם דרשו למצות את הדין עם ההורים ודרשו לערב את גורמי הרווחה.

עו"ד רז עטיה אכן פנה למשטרה והגיש נגד ההורים תלונה. בתלונה הסביר כי בעבר נקבעה תקנה משפטית שהורים נושאי ילדים בהפגנה יועמדו לדין. לדבריו התקנה נקבעה עוד בתקופת ההתנתקות, על ידי על ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים דאז, עו"ד שי ניצן, ולפיה, הורים ש"ישתמשו בילדיהם להפגנות ולשם התנגדות לביצוע ההינתקות, יועמדו לדין".

ניצן כתב בזמנו, לד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, כי "במקרים שבהם אגב הפרות סדר או התנגדות לפינוי מסכנים הורים או אנשים אחרים האחראים לקטינים, ילדים קטינים, לרבות פעוטות, או משתמשים בהם כאמצעי למניעת מעצרם או למניעת פינויים, יש לפתוח בחקירה נגד ההורים או האחראים, בחשד לביצוע עבירה של 'הפרת חובת הורה או אחראי".

עוד כתב כי "למען הסר ספק יובהר, כי אדם האוחז תינוק או פעוט, יש לראותו כ'אחראי לקטין' לעניין הנחיה זו. במידה ויאספו ראיות להעמדה לדין לפי עבירה זו, הרי שככלל, העניין הציבורי יחייב העמדה לדין".

לאחר הגשת התלוה אמר עטיה: "אני מקווה שבני הזוג שהניחו את התינוקת שלהם על הכביש, ייחקרו ויועמדו לדין. אני הגשתי נגדם תלונה במשטרה ואעשה כל שביכולתי, על מנת שימצו איתם את מלוא חומרת הדין".

שר הרווחה יעקב מרגי התייחס אתמול לתמונה במליאת הכנסת: "הנושא הזה הועבר לבדיקה מיידית ולחקירה, יש גבולות גם למחאה, אם מישהו ניסה לומר לנו השבוע שאין גבולות למחאה, אנחנו אומרים לו כן, יש קווים אדומים למחאה".

טרם נמסר האם המשטרה החלה בחקירת התלונה.

מפיץ התמונה התראיין אתמול לאתר מאקו והסביר מה עומד מאחורי התמונה: "זה היה בשביל הקונטקסט, זה כביש שהיה סגור שעות. אין נהגים באוטובוסים, הם חונים. התמונה צולמה ברחוב צדדי ליד ההפגנה, סמוך לצומת הפיל. לא ליפול לספין. לכל מי שמודאג מהתמונה. היא רחוקה מאוד מההפגנה. הנהגים לא באוטובוסים (עמדו שם שעות). מקום מאוד מוגן ובטוח מכל הכיוונים".

תגיות:הפגנהתינוקתהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה