חדשות בריאות

אחרי 20 שנה: אושרה התרופה לטיפול באלצהיימר

התרופה הצליחה להאט ב-5 חודשים את קצב הדעיכה של החולים וקיבלה אישור רשמי: "עכשיו יש לנו משהו שאומנם לא עוצר, לא מחזיר את השעון אחורה, אבל מאט את ההתקדמות - שזה משמעותי ביותר"

  • כ"ג תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לראשונה אחרי 20 שנה של מחקר ופיתוח, אושרה תרופה לטיפול באלצהיימר. על פי דיווחים, ה-FDA אישר תרופה שהצליחה להאט ב-5 חודשים את קצב הדעיכה של החולים. לחדשות 12 אמרה ד"ר תמרה שיינר, מנהלת המרכז לטיפולים מתקדמים למחלת האלצהיימר בבית החולים איכילוב כי זוהי "בשורה משמעותית בשביל המטופלים והמשפחות".

שם התרופה החדשה הוא לקמבי. זו התרופה הראשונה שהוכחה מדעית כתורמת להאטת הירידה הקוגניטיבית שנגרמת מאלצהיימר. התרופה ניתנת בעירוי, פעמיים בחודש. היא מתאימה לחולים בשלב הראשוני בלבד. "זו מחלה חשוכת מרפא", הוסיפה ד"ר שיינר. "עכשיו יש לנו משהו שאומנם לא עוצר, לא מחזיר את השעון אחורה, אבל מאט את ההתקדמות - שזה משמעותי ביותר".

יצרנית התרופות, חברת איסאי, בינואר האחרון אישור מותנה להפצת התרופה על סמך תוצאות מוקדמות. ה-FDA אישר כעת את התוצאות אחרי מחקר ענק שנערך על יותר מ-1,800 חולים. בישראל מקווים שהתרופה תגיע בקרוב לארץ, עקב ריבוי חולים במחלת האלצהיימר, שמשוועים לפתרון מהיר.

תגיות:תרופהאלצהיימר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה