חדשות בארץ

לוחמי שייטת במילואים נגד חבריהם הסרבנים: "לא לגרור את הצבא למגרש הפוליטי"

עשרות משרתי מילואים ביחידה המובחרת חתמו על הצהרה המתנגדת לסרבנות: "לוחמי מילואים רבים אינם שותפים לסרבנות, אשר מסכנת את המדינה ומחלישה את הצבא ואת כוחות הביטחון"

(צילום: Tomer Neuberg / Flash90)(צילום: Tomer Neuberg / Flash90)
אא

עשרות לוחמי מילואים בשייטת 13 יצאו היום (שלישי) במכתב נגד השימוש בצה"ל וביחידה כחלק מהמחאה נגד הממשלה והחוקים שהיא מבקשת לחוקק במסגרת הרפורמה המשפטית. כך דווח ב"מקור ראשון".

לוחמי המילואים החתומים על המכתב, שנשלח אל משרד הביטחון, הצהירו כי הם "מוחים בחריפות על השימוש שעושים חברינו בסרבנות ככלי במשחק הפוליטי, וגרירת הצבא למגרש הפוליטי. אנו מכריזים בזאת שנמשיך בע"ה להגיע למילואים, ככל שיידרש, בשמחה וללא תלות בזהות הממשלה ונמשיך כך גם בעתיד".

יוזם המכתב, לוחם שייטת במילואים ותושב גוש עציון, אמר כי "לוחמי מילואים רבים אינם שותפים לסרבנות, אשר מסכנת לדעתנו את המדינה ומחלישה את הצבא ואת כוחות הביטחון".

הצהרת ההתנגדות לסרבנות יצאה בתגובה לפרסום לפני כשבועיים, בו איימו כמה עשרות לוחמי שייטת 13, במכתב שנשלח אל שר הביטחון יואב גלנט, כי יפסיקו לשרת במילואים עד להפסקת חקיקת הרפורמה המשפטית.

במכתבם כתבו המוחים: "אנו נאבקים על דמותה של ישראל, ויוצאים להגן על הדמוקרטיה ועל מעמד הרשות השופטת, בהתאם לערכים שחרטו האבות המייסדים במגילת העצמאות. בלב כבד, אנו מודיעים על הפסקת התנדבותנו לשירות מילואים. אנו מתחייבים לחזור ולמלא את חלקנו בחוזה כאשר המדינה תחזור למלא את חלקה".

אלעד צדיקוב, אחד מלוחמי היחידה במילואים, הגיב השבוע, בריאיון לגלי צה"ל, על מכתב מתנגדי הרפורמה מתוך היחידה: "כואב לי שלוחמים במילואים משתמשים ביחידה שלנו ובשם שלה ככלי לאמירה פוליטית. ביחידה שלנו יש אחוות לוחמים לא רגילה, של אנשים מכל הארץ ששירתו ומשרתים יחד. להשתמש בזה ככלי זה דבר חמור".

צדיקוב הוסיף כי היה רוצה לשמוע מהרמטכ"ל ומצמרת צה"ל קול ברור יותר נגד האיומים בסרבנות, והדגיש כי בעיניו חוסר התייצבות לאימון שווה להיעדרות מפעילות מבצעית.

תגיות:סרבנותמילואיםהרפורמה המשפטיתשייטת 13

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה