כתבות מגזין

"הם משקרים במצח נחושה": האיש שנלחם במיסיון בראיון עוצר נשימה

"המיסיונרים מביאים הוכחות של פרופסורים שלא אמרו אותם מעולם, מסלפים ציטוטים מהתנ"ך ונטפלים לבני נוער במצבים סבוכים". יוסף מקדיש את חייו למלחמה במיסיון, וחושף את שיטת פעולתו המבהילה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני מציג את עצמי כיוסף, אבל שמי האמיתי אינו יוסף, ואני מבקש שלא לחשוף אותו בכתבה", בבקשה תמוהה זו פותח יוסף את שיחתנו. "ייתכן מאוד שאם תנסו מחר לשוחח איתי באותו מספר טלפון, לא אענה לכם, כי אני מחליף מספרים לעתים קרובות מאוד. בכלל, הייתי מעדיף שהכתבה הזו לא תפורסם, אלא שהנושא כל כך חשוב וקריטי, לכן אנחנו משוחחים".

אחרי ההקדמה הבלתי שגרתית הזו, עובר יוסף אל הנושא החשוב, לו הוא מקדיש את חייו: המלחמה במיסיון. "אני מגיע מתחום עיסוק שונה לחלוטין", הוא מבהיר, "אבל בכל יום אחרי שעות העבודה שלי, אני מקדיש שעות ארוכות כדי לייצר סרטונים בעלי תוכן החושף את השקרים של המיסיונרים. אני לא מרוויח מזה כסף, ליתר דיוק, אני רק משלם, אבל אני מאמין שזו הדרך לעזור ליהודים ולמנוע מהם ליפול אל התהום הנוראה הזו, לחשוף להם את האמת, שלא יטעו".

 

גיבוב של שקרים

זה התחיל כמעט במקרה, לפני מספר שנים, כאשר פנה ליוסף חבר שסיפר לו על כך שהוזמן לשיחה עם יהודי שטען שהוא "מאמין באותו האיש". יוסף התבקש לעזור להוכיח לאותו אדם את הטעות הגדולה שהוא עושה. "כך הצטרפתי אליו לפגישה עם אותו אדם ונחשפתי דרכו לדעות כל כך מוזרות ומשובשות, שגרמו לי לחקור את הנושא עוד ועוד".

ככל שהתעמק יוסף בנושא כך הוא שמע על יותר ויותר מקרים נוספים של אנשים שנפלו ברשתו של המיסיון, וכמי שמתמצא היטב בנושא הוידאו והדיגיטל הוא החליט להקים ערוץ יוטיוב בשם 'שקרי המיסיון ואמת התורה', בו הוא מפרסם סרטונים שפועלים מן הצד הנגדי. "כדי להבין במה מדובר לקחתי כמה ספרים והרצאות של המיסיון, קראתי והאזנתי", הוא מספר, "המטרה שלי הייתה למצוא סתירות הקיימות בדברים ולהפריך אותן בזו אחר זו. כמובן שידעתי מראש שזהו שקר, אבל ככל שהתעמקתי יותר כך גבר הזעזוע, כי מדובר פשוט בהמצאות גמורות ובשקרים שהם משקרים בפה מלא, בלי להסס כלל.

"כך למשל הם מצטטים בספרים שלהם כל מיני פרופסורים וחוקרים שכביכול מדברים בשבח הנצרות, וכשניסיתי לברר מיהם אותם אנשים גיליתי שלעתים הם כלל לא קיימים, ובמקרים אחרים הם מצטטים אנשים שלא אמרו את הדברים האלו מעולם, ואני יודע את זה כי בעצמי פניתי לאותם חוקרים והם נדהמו מכך שהדברים צוטטו בשמם.

"תופעה נוספת הקיימת בתכנים של המיסיון מתבטאת בכך שהם לוקחים פסוקים מהתנ"ך וטוענים שהם רומזים לאותו האיש. "אלו דברים שליהודי רגיל יישמעו כמו בדיחה והוא לא יאמין להם, אך יש יהודים מסכנים שנופלים ברשת וחייבים לעזור להם. בנוסף לכל זה, אני גם מתרגם סרטונים של הרב טוביה סינגר, שהוא מומחה עולמי לנצרות, ומנגיש גם את התכנים החזקים שלו".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

המטרה: להציל יהודים

בחודש האחרון לקח יוסף את הפרויקט צעד קדימה, והחליט שלא להתמקד רק בהפרכת הטענות של המיסיון, אלא לדאוג גם לתקן דברים שהם קלקלו ביהדות. "כך למשל המיסיונרים ביזו את מעמד האישה, ואני מפרסם סרטונים שיחזקו את מעמדה", הוא מסביר, "וכך גם בתחומים נוספים. השאיפה שלי היא לתקן את כל מה שהם קלקלו, כי אני מאמין שתמיד אפשר לתקן ולהפיץ את האמת. זוהי השליחות של חיי, ובכל יום כשאני מסיים את העבודה השגרתית שלי, אני רץ לעבודה הזו. גם כתבתי ספר בנושא, שהמטרה שלו להפריך את השקרים עד היסוד, לחשוף את האמת ולהחדיר אותה אל הלב".

מאיפה יש לך את הכוחות להשקיע בכך מאמצים כה רבים?

"אני מקבל את הכוח מהתגובות שמגיעות אליי", הוא משיב בכנות. "אנשים יוצרים איתי קשר ומספרים לי שהם כמעט נפלו לנצרות והחומרים שפרסמתי הם אלו שעזרו להם, יש כאלו שמספרים שהם כבר היו בקשר עם הכנסייה הנוצרית, ובזכות הסרטונים יצאו מכך לגמרי. זה מרגש עד דמעות ונותן הרבה כוח להמשיך, למרות שהעבודה סיזיפית ומתישה מאוד.

"עם הזמן העמקתי בנושא וזכיתי בסייעתא דשמיא שיש לי כיום תשובות לכל סילוף ולכל טענה. כך מגיעים אליי אנשים ואני מיד יודע לזהות את התכנים שהם נחשפו אליהם וגם יודע להפריך אותם ולעשות להם סדר מחודש. בדרך כלל הם מבינים מהר מאוד שאלו שטויות והבלים, כי ההוכחות הן חד משמעיות".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

יוסף מבקש להבהיר שמדובר במאבק רוחני ולא פיזי.  "לאחרונה אני שומע על גילויי אלימות נגד נוצרים בעיר העתיקה, כאשר יהודים יורדים ומקללים אותם, ובאמת מאוד כואב לי לשמוע על כך. בנושא זה חשוב לי להדגיש שאנחנו יהדות ולא מיסיון. אין לנו שום מטרה לגרום לכך שיהודי ישנא את הגויים, ובוודאי שלא יתנהג כלפיהם באלימות. זה לא מקובל בכלל".

ככל שחולף הזמן כך הערוץ הולך וגדל, ובעוד שבתחילה הוא הכיל סרטונים ספורים, כיום הוא כבר מכיל עשרות סרטונים, חלקם חצו את ה-100 אלף צפיות. "אבל אני לא היחיד", מדגיש יוסף, "יש ערוץ נוסף בשם '1 God' שעושה גם כן עבודה טובה, ויש גם פעילים נוספים. אני רק אחד מן העוסקים בנושא".

ויש לו גם הערה חשובה: "התרופה הטובה ביותר נגד מסיון היא פשוט ללמוד את התנ"ך כמו שצריך, כמו שיהודים לומדים כל הזמן. אם תדע את התנ"ך אין סיכוי שיגיע אליך מישהו ויטען שיש בתנ"ך רמזים לאותו האיש. זה פשוט לא ייתכן".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ואי אפשר שלא לשאול - למה אתה כל כך חושש להיחשף?

"הפעילות שלי חסויה לגמרי. כי ידוע לי שהם מכירים אותי ומאוד חוששים מפניי, הם גם הוציאו נגדי סרטון וממש השקיעו בכך כסף. אני רוצה לעזור, ויחד עם זה להישאר חסוי, שהרי חז"ל הקדושים אומרים 'אין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין'".

אתה מתעסק כל כך הרבה עם תכני הנצרות, אתה לא חושש שמשהו מהם עלול להשפיע גם עליך?

"אני לא חושש, כי אני צמוד לגדולי ישראל ויש מספר רבנים חשובים שאני מתייעץ איתם לאורך הדרך ושואל כל אחד בתחום שלו. אני לא עושה שום צעד ללא הדרכה והשגחה רוחנית.

"זה גם המקום לציין שכחלק מהפעילות אני רואה עד כמה שאלו שנופלים ברשת הם בדרך כלל אנשים או בני נוער שמתמודדים בחייהם הפרטים עם קשיים וסיבוכים, וזה מה שמוביל אותם לקרוא את כל הטומאה של המיסיון. השאיפה שלי היא כמובן לעזור גם להם, אבל בנוסף להעניק סוג של חיסון לנערים שטרם הגיעו לשם, הם קוראים ורואים את התכנים שלנו, ומבינים מבעוד מועד שקיימים בעולם רמאים וחשוב כל כך להיזהר מפניהם".  

תגיות:מיסיוןמסיונרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה