חדשות בארץ

עמית סגל תוקף: "בהרב מיארה – פעילה פוליטית במסווה משפטי"

על רקע הפרות הסדר וחסימות הכבישים ברחבי הארץ על ידי מתנגדי הרפורמה המשפטית, תקף הפרשן הפוליטי את היועמ"שית גלי בהרב מיארה ואת פרקליט המדינה עמית איסמן: "תומכים במחאה ומקדמים אותה תוך שימוש לרעה בתפקידם"

  • כ"ב תמוז התשפ"ג
(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל מתח הבוקר (שלישי) ביקורת חריפה על היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ועל פרקליט המדינה עמית איסמן, וזאת על רקע הפרות הסדר וחסימות הכבישים שמבצעים המפגינים נגד הממשלה ברחבי המדינה במסגרת מה שהם מכנים "יום השיבוש".

סגל העלה לרשת מסמך של פרקליט המדינה מאוגוסט 2020, הכולל הנחיות למשטרה בנוגע למדיניות העמדה לדין בתיקים שנפתחו על רקע הפגנות או אירועי מחאה. "עמית איסמן וגלי בהרב מיארה הם פעילים פוליטיים במסווה משפטי", תקף. "מפרים מדי יום ומדי שעה את ההנחיות המפורשות ביותר של פרקליט המדינה, כדי לא להפריע למחאה שבה הם תומכים ואותה הם מקדמים תוך שימוש לרעה בתפקידם".

במסמך ששיתף סגל נכתב, בין היתר: "בפסיקה עקבית של בית המשפט העליון נקבע באופן עקרוני, כי כאשר קיימת חלופה אפקטיבית של קיום הפגנה או משמרת מחאה ליד משרדו של איש הציבור, אין להתיר הפגנה או משמרת מחאה ליד מעונו הפרטי. על כן, קיום הפגנה מחוץ לביתו של עובד ציבור או נבחר ציבור ללא רישיון ו/או בניגוד להוראות המשטרה יכול להוות נסיבה מחמירה המצדיקה העמדה לדין".

המסמך מדגיש כי "לא הרי מקרה בודד כהרי הפגנות חוזרות ונשנות; לא הרי עמידה שקטה מול ביתו של איש ציבור כהרי הפגנה בה נעשה שימוש באמצעי הגברה, ברעש, במילים בוטות או בכל אמצעי או התנהגות אחרים היוצרים מטרד; לא הרי מעשים שנעשו בזמנים ובשעות המהווים מטרד מינימלי למתגוררים במקום כהרי מעשים שנעשו בזמנים ובשעות לא סבירים; וכיו"ב. גם כאן, כאשר מתקיימות נסיבות מחמירות כגון אלו שפורטו, ניתן לשקול העמדה לדין גם בגין ביצוע עבירת התקהלות אסורה, כשלעצמה".

באשר לחסימת כבישים במסגרת הפגנות או פעולות מחאה, בניגוד לתנאים שנקבעו על ידי המשטרה, נכתב במסמך כי "חסימה מכוונת ומתמשכת של ציר תנועה ראשי יכולה להוות נסיבה מחמירה המצדיקה הגשת כתב אישום בגין התקהלות אסורה כשלעצמה, ובוודאי אם נלווית לכך עבירה נוספת".

ביום חמישי האחרון, במהלך שידור בחדשות 12, התייחס סגל למסיבת העיתונאים שכינס מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, בה הודיע על התפטרותו תוך מתיחת ביקורת נוקבת על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "אותי מדהימה העובדה שהוא עונד על חזהו את הכישלון כאילו היה מדליה – בסוף זה כישלון. חצי שנה, במחוז שלו נחסם ציר התנועה המרכזי ועוד רבים".

"במובן הזה, עמי אשד הוא חייל פשוט במערכה הרבה יותר משמעותית, שבמסגרתה מערכת אכיפת החוק בראשותה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, עושה מהחוק טיארה", תקף סגל. "לא מדברי יריב לוין או בצלאל סמוטריץ', אלא מהנחיות משרד היועץ המשפטי לממשלה עצמו".

"נניח שאי אפשר לפזר את ההפגנות – כתבי אישום לחוסמי כבישים ולמבצעי הפעולה הבלתי חוקית אפשר להגיש כמו בעבר? אפשר. מי אומר את זה? הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, שקובעת 'חסימה מכוונת ומתמשכת של ציר תנועה ראשי יכולה להוות נסיבה מחמירה המצדיקה הגשת כתב אישום גם בגין התקהלות אסורה לכשעצמה'. כמה כתבי אישום היו? התשובה היא אפס עגול".

תגיות:הפגנותעמית סגלעמית איסמןגלי בהרב מיארהחסימות כבישים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה