חדשות בארץ

השר שיקלי נגד ביידן: "בכל פעם שרוצים ללבות - מגיעה אמירה מכיוון הנשיא"

אחרי שביידן אמר כי " הממשלה של נתניהו - הכי קיצונית שאני זוכר, סמוטריץ' ובן גביר - חלק מהבעיה'", השר לשוויון חברתי הגיב. שר התרבות מיקי זוהר צייץ על אירועי הבוקר: "זו לא מחאה, זו אנרכיה"

  • כ"ב תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

השר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי, פתח במתקפה על נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, זאת על רקע דברים שהשמיע בימים האחרונים לפני ההפגנות במסגרת "יום השיבוש". "בכל פעם שרוצים ללבות את האש - מגיעה פתאום אמירה מכיוון הנשיא", אמר השר שיקלי בראיון ב"קול ברמה". "האמירות האלה מתוזמנות ומוזמנות בידי לפיד, ברק ואנשיהם".

כזכור, ביידן אמר בימים האחרונים על נתניהו: "הממשלה שלו - הכי קיצונית שאני זוכר, סמוטריץ' ובן גביר - חלק מהבעיה".

השר התייחס גם לשיחות בבית הנשיא וסיפר: "ללכת היום לשיחות בבית הנשיא - זה לא רלוונטי. הצעות החוק היום הן לא מרחיקות לכת ואין צורך בכך. הנוסח של נאום הנשיא לפני יומיים היה דרמטי מדי לדברים שעומדים על הפרק. אנחנו נמצאים במחאה האליטיסטית בתולדות ישראל. האתגר שלנו כעת הוא פחות המשטרה, אלא שאנשים ישלמו מחיר. אדם שבחר לחסום כביש יקבל הליך משפטי כמו במהלך ההתנתקות".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, צייץ הבוקר: "זו לא מחאה, זו אנרכיה". שר החינוך יואב קיש אמר לגל"צ: "לא ניכנע לטרור הזה, זה ניסיון להפחיד נבחרי ציבור ולשבש חיים של מיליונים". בהמשך, "מובילי כוח קפלן" הגיבו על דברי קיש וכתבו: "מי שמגדיר את ההפגנות הדמוקרטיות והלא אלימות כטרור כנראה מנסה להביא לרצח של המפגינים. זוהי הסתה מוחשית לרצח המפגינים, קוראים ליועמ"שית להורות על חקירה מיד את השר המסוכן קיש". בהמשך, השר ישראל כ"ץ קרא למעצר אחד ממארגניה: "רועי נוימן, אחד ממובילי הפגנות השיבוש שקורא פומבית למפגינים להגיע ולהפגין בטרמינל 3 בנתב"ג, בניגוד להנחיות המשטרה, חייב להיעצר מיד בגין המרדה ושיבוש הסדר הציבורי. כך ראוי במדינת חוק".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוסיף: "ישראלים רבים ייצאו היום להפגין מול הפיכה משטרית שמאיימת על הדמוקרטיה הישראלית. אני סומך על משטרת ישראל - מהמפכ"ל ועד אחרון השוטרים בשטח, שלא תיכנע למסע האיומים של חברי הממשלה, ותאפשר למחאה להתקיים כפי שראוי במדינה דמוקרטית. אני קורא לכל המוחים - צאו, הפגינו, ממשו את חובתכם, ועשו זאת לפי חוק והנחיות המשטרה".

תגיות:ג'ו ביידןעמיחי שיקלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה