חדשות בעולם

שבדיה: רב ואימאם חברו יחד כדי להילחם בתופעת שריפת הקוראן והתנ"ך

רב ואימאם משבדיה חברו יחד בארגון שעושה קירוב לבבות כנגד טרור שריפת ספרי קוראן ותנ"ך שהותר בחוק המקומי, כחלק מחופש הביטוי

אא

רב ואימאם חברו יחד כדי להילחם בתופעה ההזויה שהותרה לאחרונה על ידי משטרת שבדיה - שריפת קוראן ותנ"ך לעיני כל כחלק מחופש הביטוי, ובלי שום סנקציות המעוגנות בחוק שיחולו על כך. על רקע הבקשה שהוגשה בשבוע שעבר למשטרה לשריפת מגילה וספר תנ"ך מול שגרירות ישראל במדינה, הרב משה דוד כהן, תושב מאלמו שבשבדיה, התראיין לערוץ "כאן 11", שם דיבר על התופעה הכאובה: "שבדיה היא לא המדינה היחידה בעולם", הוא אומר. "כשמסתכלים מקרוב, זה ברור גם למדינות שקרובות אלינו בשבדיה, שיש גבול מסוים. מה המטרה של דמוקרטיה, ולמה אתה מאפשר חופש ביטוי?".

בעבר, לא פעם אפשרה שבדיה גילויים אנטישמיים כלפי יהודים, ולא מחתה כפי שיכלה וכפי שהייתה למעשה חייבת. מאלמו, העיר השנייה בגודלה בשבדיה, מוגדרת כעוינת ליהודים, בשל ריבוי מקרי האנטישמיות שאירעו בה בעבר. 

"אתה שואל את עצמך מה עתיד הקהילה", אומר הרב כהן, שייסד את ארגון "אמנה" לשיתוף פעולה בינו לבין המוסלמים, על רקע זה. בארגון 'אמנה' חבר גם האימאם תושב שבדיה סלאח א-דין ברכאת. "זה היה ברור שלא מתמודדים באופן הנכון עם מה שהם ראו כ'איום מוסלמי".

יחד פועלים הרב והאימאם לקירוב לבבות הן מהצד המוסלמי והן מהצד היהודי, כדי להתמודד עם הבעיה שהשבדים, ככל הנראה, כלל לא יודעים כיצד להתמודד איתה. "המטרה שלנו היא למנוע שריפה של ספרי דת מכל סוג שהוא", אומרים השניים. "אנחנו עובדים ביחד כדי לייצר אמון משותף בין הקהילות, ודרך זה גם לעבוד בחברה השוודית כנגד גזענות - אנטישמיות ואיסלאמופוביה".

תגיות:שבדיהטרוראנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה